ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ماهواره فوق محرمانه آمریکا در پرتاب ناموفق فالکون ۹ گم شد

روز یکشنبه همین هفته راکت دیگری از اسپیس اکس به فضا پرتاب شد تا یک ماهواره جاسوسی فوق محرمانه را که به دولت آمریکا تعلق داشت به مدار زمین انتقال دهد و حالا آنطور که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۵۶

روز یکشنبه همین هفته راکت دیگری از اسپیس اکس به فضا پرتاب شد تا یک ماهواره جاسوسی فوق محرمانه را که به دولت آمریکا تعلق داشت به مدار زمین انتقال دهد و حالا آنطور که نشریه وال استریت ژورنال خبر داده این ماهواره گم شده است.

ماهواره مذکور که با اسم رمز زوما پرتاب شده ظاهرا نتوانسته به مدار برسد و بعد از جدا شدنش از فالکون ۹ مجددا به اتمسفر زمین باز گشته است. وال استریت ژورنال در گزارش خود احتمال داده که ماهواره مشکل داشته یا در زمان نادرستی آزاد شده است.

مقامات رسمی آمریکا که اخیرا مصاحبه ای با نشریه NBC داشته اند اعلام نموده اند که ماهواره مورد بحث به احتمال خیلی زیاد خراب بوده یا در دریا فرود آمده است.

یکی از نمایندگان اسپیس اکس در مصاحبه اخیرش با بیزنس اینسایدر گفته:

ما نظری درمورد ماموریت های از این دست نمی دهیم اما بررسی های صورت گرفته روی اطلاعات موجود در این باره حکایت از آن دارند که فالکون ۹ عملکردی عادی را از خود به نمایش گذاشته است.

این نشریه در ادامه آورده است که ظاهرا راکت اسپیس اکس عملکردی عادی داشته و به همین خاطر احتمال می رود که علت حادثه در جای دیگری بوده است.

جاناتان مک داول یکی از فضانوردان مرکز اختر-فیزیک شناسی هاروارد-اسمیتسونین در توییتر خود اعلام کرد در این ماموریت اسپیس اکس اداپتور محموله را که ماهواره را از بدنه راکت جدا می کند تامین نکرده و در مقابل مشتری آن را تامین کرده و درنتیجه نمی توان شرکت اسپیس اکس را مقصر این حادثه دانست.

لازم است اشاره کنیم که زوما توسط نورتروپ گرومن (پیمانکار نظامی) ساخته شده بود اما مشخص نیست که کدام نهاد آمریکایی قصد استفاده از آن را داشته است.

در ابتدا نیز قرار بود که زوما در ماه نوامبر پرتاب شود اما تا زمان تایید سلامت راکت و ماهواره، پرتاب آن به تاخیر افتاد. حال گفته می شود این ماموریت میلیون ها دلار خسارت به بار آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    اینها فیلمه. به موقعش سر و کله ماهواره پیدا میشه. هیچ شواهدی از از بین رفتن ماهواره وجود نداره. گفتن ناموفق بوده که کسی دنبالش نگرده ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی