ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا موبایل های آتی سامسونگ نمایشگری دو رو خواهند داشت؟

چندی پیش پتنتی از سامسونگ منتشر شده بود که اشاره به یک نمایشگر دو رو داشت. حالا به واسطه اطلاعاتی که از سایت هلندی « Let’s Go Digitial» منتشر شده به برخی از جزئیات کاربردهای ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

چندی پیش پتنتی از سامسونگ منتشر شده بود که اشاره به یک نمایشگر دو رو داشت. حالا به واسطه اطلاعاتی که از سایت هلندی « Let’s Go Digitial» منتشر شده به برخی از جزئیات کاربردهای این نمایشگر و نیز اَشکالی از نحوه طراحی آن اشاره شده است.

 

طرح اول اشاره به نمایشگر دو رویی دارد که از بخش پایینی موبایل تا پشت آن ادمه پیدا می کند.

در طرح اول و دوم، این نمایشگر دو رو می تواند از روی یکی از لبه های پایینی یا کناری موبایل تا بخش پشتی ادامه پیدا کند. بدین ترتیب احتمالاً امکان استفاده از نمایشگرهای بزرگتر، بدون نیاز به افزایش قابل توجه ابعاد دستگاه در موبایل های آتی سری گلکسی اس یا گلکسی نوت فراهم می شود. همچنین کاربر می تواند از انگشتان خود برای اعمال برخی از دستورات استفاده نماید.

طرح دوم اشاره به نمایشگر دو رویی دارد که از بخش کناری موبایل تا پشت آن ادمه پیدا می کند.

طرح سوم اشاره به نحوه کارکرد بخش پشتی نمایشگر دارد. بر اساس سناریویی که توسط سامسونگ ارائه شده، کاربر می تواند اعلان ها را در بخش پشتی نمایشگر مشاهده نماید. همچنین امکان پاسخ یا رد کردن تماس نیز فراهم می شود. این قابلیت ها هنگامی مفید واقع می شوند که کاربر موبایل را به پشت روی میز قرار داده باشد.

 

البته همچنان یکی از راه هایی که بتوان نمایشگر بزرگتری را در موبایل های آتی قرار داد، استفاده از نمایشگرهای تا شو است که در این مورد نیز سامسونگ قبلاً پتنت های متعددی را ثبت کرده. این شرکت قبلاً جزئیاتی از نمایشگر تاشو را در یکی از پتنت ها به نمایش گذاشته بود که طرحی بسیار شبیه به موبایل اکسون M شرکت ZTE را در ذهن تداعی می کرد.

در پتنت دیگری این کمپانی کره ای به نمایشگری اشاره کرده بود که امکان جمع شدن در یک قاب استوانه ای شکل را داشت. در نهایت ممکن است این پتنت ها هیچ گاه سر از کارخانه های سامسونگ در نیاورند و همچنان در گنجینه پتنت های استفاده نشده این شرکت باقی بمانند.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی