ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با همکاری هوندا قابلیت های پلتفرم خودروی خود را به نمایش گذاشت

کوالکام نمایشگاه CES 2018 را فرصتی مغتنم دانسته تا بعضی دستاوردهای خود از همکاری با شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا را به نمایش عموم بگذارد. در همین راستا، غول سازنده چیپست اسمارت فون ها یک خودروی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۴

کوالکام نمایشگاه CES 2018 را فرصتی مغتنم دانسته تا بعضی دستاوردهای خود از همکاری با شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا را به نمایش عموم بگذارد. در همین راستا، غول سازنده چیپست اسمارت فون ها یک خودروی هوندا آکورد 2018 را با خود به CES آورده تا جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات پلتفرم خودروی خود موسوم به Snapdragon Automotive Platform را در آن نمایش بدهد.

از جمله قابلیت هایی که امروز به نمایش درآمد می توان به مسیریابی، نمایش اطلاعات درون خودرویی و مودم 4G LTE کوالکام برای پشتیبانی از سیستم ارتباطی هوندا لینک اشاره کرد.

به لطف بهره گیری از قدرت پردازشی اسنپدراگون، پلتفرم خودروی کوالکام می تواند از پس استریم زنده موزیک و ویدیو، مسیریابی سه بعدی، پشتیبانی از چندین نمایشگر رزولوشن بالا و نمایش اینترفیس به شکل دو بعدی و سه بعدی پشتیبانی کند.

کوالکام همچنین از برخی قابلیت های یادگیری ماشینی این پلتفرم هم پرده برداشت. موتور پردازش عصبی اسنپدراگون می تواند راندن کل سیستم را در دست بگیرد و به مرور زمان در انجام این کار بهتر و بهتر شود.

پلتفرم خودروی کوالکام ضمن سازگاری با اینترنت 4G LTE برای پشتیبانی از اینترنت 5G هم بهینه سازی شده، مضاف بر این همین حالا از قابلیت های ارتباطی مثل وای فای، بلوتوث، بلوتوث کم مصرف و جی پی اس نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

در نهایت، کوالکام اعلام کرد که این پلتفرم از فناوری هایی مثل DSRC (ارتباطات برد کوتاه اختصاصی) و C-V2X (ارتباط سلولی خودرو با سایر وسایل) نیز به طور کامل پشتیبانی می کند که پیش بینی می شود در آینده به یکی از ضروری ترین نیازهای خودروهای هوشمند تبدیل خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی