ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رم های جدید HyperX کینگستون نوید نورپردازی هماهنگ را می دهند

یکی از مشکلاتی که بسیاری از علاقه مندان کامپیوترهای شخصی همواره با آن مواجه بوده اند، راه اندازی یک سیستم نورپردازی یکپارچه برای اجزای کامپیوتر است به گونه ای که تمام نورها به صورت هماهنگ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

یکی از مشکلاتی که بسیاری از علاقه مندان کامپیوترهای شخصی همواره با آن مواجه بوده اند، راه اندازی یک سیستم نورپردازی یکپارچه برای اجزای کامپیوتر است به گونه ای که تمام نورها به صورت هماهنگ با هم عوض شوند. حتی اگر مادربورد و رم نیز از نظر امکانات نور پردازی با هم سازگار باشند و نرم افزار ویژه یکپارچه ای نیز برای تنظیم نور ها استفاده شود، باز هم ممکن است هماهنگی نور ماژول های رم ها به هم بریزد. کینگستون به تازگی رم های DDR4 سری پردتور را معرفی کرده که نوید رفع مشکل مذکور را می دهد.

این رم ها با استفاده از نور مادون قرمز امکان هماهنگ سازی چراغ های LED چند رنگ (RGB) را فراهم می کنند. خوشبختانه این سیستم نیازی به تنظیمات پیچیده یا کابل های اضافه ندارد. برق مورد نیاز برای نورپردازی رم ها از طریق برقی که توسط مادربورد برای هر رم فراهم می شود، تأمین می گردد.

به نظر می رسد نحوه کارکرد این سیستم بدین گونه باشد که هر ماژول دارای یک فرستنده و نیز یک گیرنده مادون قرمز باشد. البته باز هم تنظیم رنگ و نور نهایی از طریق نرم افزار انجام می شود. پس از تنظیم در نرم افزار، هر فرستنده مادون قرمز روی هر رم اطلاعات مرتبط با تایمینگ را به گیرنده ماژول رم بعدی می فرستد و بدین ترتیب  نورپردازی ماژول ها با یکدیگر همزمان می شوند.

رم های جدید کینگستون با سیستم های نورپردازی معمول از جمله فناوری های ویژه ایسوس، گیگابایت، MSI و ... سازگار است. همچنین برخی از کیس هایی که به صورت پیش فرض با نورپردازی ارائه می شوند، از جمله کیس های کمپانی «In-Win» نیز با این سیستم نورپردازی رم ها سازگار هستند.

انتظار می رود این رم های کینگستون در سه ماهه دوم سال 2018 به بازار عرضه شوند. این کمپانی هنوز در مورد ترکیب حجم و تعداد رم ها در بسته های مختلفی که قرار است به فروش برسند، اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    یکی از مشکلاتی که بسیاری از علاقه مندان کامپیوترهای شخصی همواره با آن مواجه بوده اند، راه اندازی یک سیستم نورپردازی یکپارچه برای اجزای کامپیوتر است به گونه ای که تمام نورها به صورت هماهنگ با هم عوض شوند.

    جدا یکی از مشکلاتشون اینه؟!!!

مطالب پیشنهادی