ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل نسل جدید پهپادهای نور افشان Shooting Star Mini را معرفی کرد

اینتل پیش از این در مسابقات سالانه فوتبال آمریکایی به نام سوپربول (Super Bowl) نمایشی از پرواز صدها پهپاد نورانی را با پهپادهای «ستاره دنباله دار» (Shooting Star) به اجرا گذاشته بود. حالا با معرفی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۵۲

اینتل پیش از این در مسابقات سالانه فوتبال آمریکایی به نام سوپربول (Super Bowl) نمایشی از پرواز صدها پهپاد نورانی را با پهپادهای «ستاره دنباله دار» (Shooting Star) به اجرا گذاشته بود. حالا با معرفی نسل جدید این پهپادها با نام «Shooting Star Mini» این بار امکان هدایت آنها در فضای بسته فراهم شده است.

از قابلیت ها جالب پهپاد جدید این است که علی رغم اینکه از GPS بهره نمی برد، ولی می تواند جایگاه خود را تشخیص دهد. در صورت پرواز گروهی، این پهپادها نیاز به کنترل تک تک ندارند؛ بلکه ابتدا تمامی آنها برنامه ریزی می شوند و سپس به صورت گروهی به پرواز در می آیند. بر اساس ادعای اینتل یک کاربر می تواند 100 عدد از آنها را به پرواز در آورده و هدایت نماید.

پهپاد جدید اینتل می تواند نورهایی با 4 میلیارد رنگ تولید کند. اینتل به منظور اثبات قابلیت های Shooting Star Mini آنها را به تازگی در محیطی بسته در سالن تئاتر هتل مونت کارلو در لاس وگاس به پرواز در آورده. در این نمایش 100 عدد از این پهپادها تنها با یک کامپیوتر کنترل شده اند و در این زمینه اینتل رکوردی جهانی را ثبت کرده است.

اینتل با به پرواز در آوردن 100 عدد از این پهپادها و کنترل آنها تنها توسط یک کامپیوتر، رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

اگر قصد خرید این پهپادها از فروشگاه ها را دارید، گفته «برایان کرانیچ»، مدیر عامل اینتل شما را نا امید می کند؛ بر اساس گفته او این پهپادها علی رغم اینکه برای کار در فضای بسته طراحی شده اند، تنها قرار است به منظور نمایش های نوری در رویدادها به کار روند و خبری از عرضه آنها به بازار نیست.

هنوز مشخص نیست که آیا اینتل در آینده قصد دارد Shooting Star Mini را برای خرید عموم به بازار عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی