ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با هیوندای هیدروژنی Nexo آشنا شوید

هیوندای یکی از خودروسازانی است که سالهاست روی خودرو های سلول سوختی کار می کند و در این زمینه تجربیات زیادی دارد. جدیدترین خودروی سلول سوختی معرفی شده توسط این سازنده نیز Nexo نام دارد ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۴۵

هیوندای یکی از خودروسازانی است که سالهاست روی خودرو های سلول سوختی کار می کند و در این زمینه تجربیات زیادی دارد. جدیدترین خودروی سلول سوختی معرفی شده توسط این سازنده نیز Nexo نام دارد که قرار است به رقابت با خودرو هایی همچون تویوتا میرای و هوندا کلریتی سلول سوختی بپردازد و از رقبای آینده این خودرو نیز باید به محصولات سلول سوختی مرسدس بنز اشاره کرد که البته فعلا وارد بازار نشده اند.

اما این هیوندای جدید نیز برای رقابت کاملا آماده است و شعاع حرکتی آن بسیار زیاد است و از طرفی نیز به تجهیزات کمکی رانندگی کاملی مجهز شده است.

هیوندای Nexo در نمایشگاه CES رونمایی شد و قرار ات جای خالی خودروی سلول سوختی توسان FCEV را در کند. لازم به ذکر است که توسان FCEV نخستین محصول هیوندای در بازار خودرو های سول سوختی هیدروژنی بود.

توسان هیدروژنی در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا به صورت اجاره طولانی مدت در اختیار مشترین هیوندای قرار می گرفت.

هیوندای Nexo در حالی که از نظر ابعاد شبیه به مدل توسان است اما به گفته هیوندای دارای پلتفرم مختص به خود است که این پلتفرم نه تنها وزن کمی دارد بلکه امکان استفاده بهتر از تانکر هیدروژن و موتور سلول سوختی را نیز فراهم کرده است.

همچنین در این پلتفرم جدید فضای بیشتری برای سرنشینان و آیرودینامیک بهتری وجود دارد که این مورد نیز به افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت خودرو کمک می کند ضمن اینکه تاثیر مثبتی روی شتابگیری خودروی نیز دارد.

در مقایسه با توسان FCEV هیوندای Nexo دارای 20 درصد شتاب بهتری است و حداکثر سرعت آن نیز 25 درصد بیشتر از توسان است. شتاب صفر تا صد کیلومتر 9.5 ثانیه ای این Nexo نیز بهتر از هوندا است و تقریبا با تویوتا پریوس برابری می کند.

شعاع حرکتی هیوندای Nexo چیزی در حدود 600 کیلومتر است و پر کردن مخزن های هیدروژن آن تنها به 5 دقیقه زمان نیاز دارد.

هیوندای در مدل Nexo از تجهیزات کمکی رانندگی کاملی نیز بهره برده است. یکی از این فناوری ها پارک هوشمند یا اسمارت پارکینگ نام دارد که به راننده این امکان را می دهد تا با فشردن یک دکمه و یا با استفاده از یک اپلیکیشن اقدام به پارک کردن خودرو کند.

مشابه این فناوری نیز قبلا توسط سازندگانی همچون بی ام و و تسلا نیز به بازار عرضه شده است.

دیگر فناوری این خودرو سیستم کمکی رانندگی در اتوبان است که این سیستم خط های جاده را دنبال می کند و می تاوند تا سرعت 144 کیلومتر بر ساعت بدون نیاز به تعقیب خودروی جلویی کنترل اتومبیل را بین خطوط بر عهده بگیرد.

به گفته هیوندای این سیستم در صورت نیاز با استفاده از حسگر ها و رهیاب ماهواره ای به صورت خودکار می تواند سرعت اتومبیل را تنظیم کند. برای سهولت رانندگی و پارک کردن خودرو نیز سیستم هشدار نقطه کور و دوربین در این خودرو موجود هستند که نقاطی را که در حالت عادی راننده نمی تواند ببیند را به او نشان می دهند.

هیوندای گفته است که مدل Nexo  از اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. این شرکت پیش از این به خوبی با توسان FCEV اقدام به بازاریابی در کالیفرنیا و 11 کشور اروپایی کرده است و انتظار  می رود که مدل Nexo نیز در همان بازار ها عرضه شود.

گرچه بازار خودرو های سلول سوختی به شدت وابسته به وجود زیرساخت هایی نظیر پمپ هیدروژن است اما با این وجود انتظار می رو با توجه به ظاهر شاسی بلند هیوندای Nexo  بتواند به خوبی با تویوتا و هوندا رقابت کند و نظر خریداران جدید را به خود جلب کند.

هیوندای Nexo یکی از 18 خودروی دوستدار محیط زیست است که هیوندای قرار است تا سال 2025 در بازار جهانی عرضه کند. نخستین محصول از این سری خودرو ها هیوندای یونیک هیبریدی و پلاگین هیبریدی هستند.

در انتها نیز باید گفت با توجه به آینده نه چندان خوب موتور های احتراقی، هیوندای به خوبی گزینه های زیادی را برای آینده روی میز دارد و در حال کار روی انواع خودرو های برقی، سلول سوختی و هیبریدی است.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Modav
    Modav | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    قیافه‌ش یجوری نیس؟! ?

مطالب پیشنهادی