ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیکسبی سنجش کالری غذاها را می آموزد

سامسونگ وعده داده که می خواهد دستیار دیجیتالی بیکسبی را روی تمامی محصولاتش قرار دهد، اما این موضوع باعث نمی شود که کارکردهای هوش مصنوعی روی موبایل را از یاد ببرد. در همین راستا، این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۴۵

سامسونگ وعده داده که می خواهد دستیار دیجیتالی بیکسبی را روی تمامی محصولاتش قرار دهد، اما این موضوع باعث نمی شود که کارکردهای هوش مصنوعی روی موبایل را از یاد ببرد. در همین راستا، این شرکت کره ای گوشه ای از غرفه خود در CES را به قابلیت جدید و جالبی از بیکسبی ویژن اختصاص داده: توانایی شناسایی غذاها و شمارش کالری آنها.

اگرچه این قابلیت کاربردی هنوز برای استفاده عمومی آماده نیست، اما در لاس وگاس به خوبی توانست تفاوت بین پیتزا مارگاریتا، بشقاب سوشی سالمون یا استیک را تشخیص دهد. با این حال نباید انتظار داشته باشید که بیکسبی با نگاهی کوتاه به ظرف غذای شما تمامی اجزای تشکیل دهنده آن را شناسایی کند. حداقل در وضعیت کنونی باید دوربین موبایل خود را به سمت بخش های مختلف غذا بگیرید تا عملیات کالری سنجی به خوبی صورت گیرد.

البته در این میان باید روش های متنوع پخت غذا توسط آشپزهای مختلف را نیز در نظر گرفت که از دید بیکسبی (یا هر فناوری مشابه دیگر) دور می ماند. نماینده سامسونگ در CES می گوید بیکسبی از اطلاعات عمومی مواد غذایی برای شمارش کالری بهره می گیرد و اگرچه بی نقص نیست، اما ساده تر و سریع تر از روش های دستی عمل می کند.

همچنین اطلاعات غذایی به صورت خودکار وارد اپلیکیشن سلامتی سامسونگ (Health) خواهد شد تا برنامه ورزشی شما را بر اساس کالری مصرفی تنظیم کند و پیشنهادهای نه چندان دلچسب را برای سوزاندن کالری ها ارائه نماید. هنوز مشخص نیست کدام یک از کهکشانی های سامسونگ به این فناوری مجهز می شوند و چه زمانی عموم مردم به آن دسترسی خواهند یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    زیاد کاربردی نیست مثله nfc هست که توی ایران سالی یه بار هم استفاده نمیشه.

مطالب پیشنهادی