ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوندا مجموعه ای از ربات های مفهومی را به نمایشگاه CES آورد

شرکت ژاپنی هوندا در نمایشگاه CES امسال از چهار ربات جدید رونمایی کرده که بخشی از برنامه 3E (توانمندسازی، تجربه، همدلی) به شمار می روند. البته این ربات ها هنوز در مرحله مفهومی هستند اما ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

شرکت ژاپنی هوندا در نمایشگاه CES امسال از چهار ربات جدید رونمایی کرده که بخشی از برنامه 3E (توانمندسازی، تجربه، همدلی) به شمار می روند. البته این ربات ها هنوز در مرحله مفهومی هستند اما هوندا تصمیم دارد پلتفرم مورد بحث را با همکاری چند شریک اصلی توسعه دهد.

اول از همه ربات 3E-D18 را می بینیم که یک وسیله نقلیه آفرود به شمار می رود و می تواند عملیات دشواری همچون جستجو و امداد و نجات در شرایط مختلف را بهتر از انسان انجام دهد. این دستگاه که بر پایه شاسی ATV هوندا ساخته شده، چهار چرخ متحرک است و به تایرهای محکم و مقاومی مجهز شده که تقریباً هر مانعی را به راحتی پشت سر می گذارد.

ربات 3E-C18 در واقع شبیه یک ربات کوچک برای جابجایی است که قابلیت های کمتری نسبت به D18 دارد. این ربات هم برای استفاده داخلی و خارجی طراحی شده و می تواند بارهای مختلف را حمل کند، ضمن اینکه فناوری یادگیری ماشین به C18 کمک می کند تا با انسان های اطرافش سازگاری بیشتری پیدا کند.

مدل 3E-B18 با قابلیت حرکت در فضای داخل منزل یا بیرون، بیشتر برای جابجایی انسان طراحی شده است و برای حرکت در فضاهای تنگ و باریک مانند پیاده رو های امروزی مناسب است. از این ربات می توان برای حمل بار یا کودکان استفاده کرد.

ربات 3E-A18 برای حمل وسایل طراحی نشده و به حفظ یا ارتقاء سلامت روحی و روانی شما کمک می کند. A18 می تواند در فروشگاه های بزرگ یا فرودگاه ها به افراد و بازدیدکنندگان کمک نموده و آنها را در مسیرهای درست هدایت کند. جنس این ربات از الیاف نرم بوده و توانایی شبیه سازی حرکات ساده چهره را هم دارد.

شرکت هوندا برای رقابت با تسلا از طرح مفهومی خود برای باتری های قابل شارژ و سیار به نام Mobile Power Pack نیز رونمایی کرده که هرکدام از آنها حدود یک کیلو وات ساعت ظرفیت دارند و می توانند نیاز ربات ها یا دیگر تجهیزات شما را برآورده سازند. عملیات شارژ این باتری ها به راحتی و با قرار گرفتن درون محفظه انجام می شود.

هوندا همچنین آینده ای را توصیف می کند که در آن، خودتان نیازی به شارژ باتری ها ندارید و با مراجعه به مراکز مختلف در سطح شهر، باتری خالی خود را با یک باتری شارژ شده تعویض خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی