ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگل خودکشی
تکنولوژی

ستاره‌ی یوتوب در جنگل خودکشی گرفتار شد [به روزرسانی]

بسیاری از اوقات ستارگان یوتوب‌ محتوایی تولید می‌کنند که از نظر برخی کاربران ناپسند بوده و توهین محسوب می‌شود اما اخیرا «لوگان پل» یکی از ویدیوبلاگر‌های معروف، ویدیویی در یوتوب به اشتراک گذاشته که اعتراض ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۵

بسیاری از اوقات ستارگان یوتوب‌ محتوایی تولید می‌کنند که از نظر برخی کاربران ناپسند بوده و توهین محسوب می‌شود اما اخیرا «لوگان پل» یکی از ویدیوبلاگر‌های معروف، ویدیویی در یوتوب به اشتراک گذاشته که اعتراض همه جهانیان را برانگیخته است. در این ویدیو او با یک جسد در جنگل خودکشی شوخی می‌کند که این اتفاق باعث شده کاربران از بی رحمی وی انتقاد کنند.

جنگل خودکشی

ستاره‌ی یوتوب «لوگان پل» در سفر ژاپن خود به جنگل آئوکیگاهارا که ملقب به جنگل خودکشی است سر زده و ویدیویی در آنجا تهیه کرد.

جنگل خودکشی

آئوکیگاهارا که با عنوان‌های جنگل خودکشی، دریای درختان و بهترین مکان برای مردن شناخته می‌شود، جنگلی واقع در شمال غربی کوه فوجی در ژاپن است که مساحت معادل ۳۵ کیلومتر مربع دارد. این جنگل دارای تاریخچه‌ای مرتبط با شیاطین اساطیری ژاپن بوده، به مکانی به شدت متداول برای خودکشی مبدل شده‌ است و توجه توریست‌های زیادی را به خود جلب می‌کند.

جنگل خودکشی
فیلم ترسناک «جنگل« با حضور ناتالی دورمر در همین مکان مخوف فیلمبرداری شده است.

از آنجایی که این جنگل در باور عمومی به مکانی ترسناک بدل گشته پل سعی داشت با سفر به این مکان اسرار آمیز و ملاقات با شخصیت‌های اساطیری و ترسناک، ویدیویی بامزه در یوتوب بگذارد اما او و دوستانش به فردی برمی‌خورند که مانند صدها نفر دیگر جان خود را گرفته است. پل پس از دیدن این فرد روی قسمت‌های مختلف بدن او زوم کرده، کاملاً بی تفاوت به شوخی و خنده می‌پردازد.

۱۵ میلیون فالوئر پل و دیگر کاربران یوتوب پس از انتشار این ویدیو چنان به اعتراض و کامنت‌های انتقادی پرداختند که وی مجبور شد سریعاً فیلم یاد شده را از یوتوب پاک کند اما کار از کار گذشته بود چرا که در همان مدت کم نیز میلیون‌ها نفر از آن بازدید کردند.

جنگل خودکشی
عذرخواهی مفصل لوگان پل در توییتر

پس از حمله‌ی کاربران به لوگان پل، او سعی کرد با عذرخواهی جو بوجود آمده را ساکت کند و با انتشار پستی در توییتر گفت:

«من با محتوایم سعی دارم همه را سرگرم کرده و مرزها را بشکنم. من اینکار را برای بالابرن تعداد مشاهده انجام ندادم. تنها سعی کردم که نظر و هشیاری کاربران را به خودکشی و پیشگیری از آن جلب کنم.»

جنگل خودکشی
«پیش از این نمیدانستم لوگان پل چقدر انسان مزخرفی است. چقدر می‌توانید فرومایه باشید که با یک جسد شوخی کرده و فیلم آن را در یوتوب بگذارید.»

کاربران اینترنت از این عذرخواهی برداشت خوبی نداشته‌اند و ادعا می‌کنند که پل تنها برای جلب توجه به تولید محتوا می پردازد. بسیاری نیز می‌گویند که پل از سؤتفاهم‌ها پیش آمده ناراحت نیست و با انتشار عذرخواهی تنها سعی کرده تا جو انتقادی موجود را از بین ببرد.

جنگل خودکشی
«اکنون زمان خوبی است که به دنیا یادآوری کنیم یوتوبر‌هایی مانند لوگان پل نماینده‌ی انجمن یوتوبرها نیستند.»

انتقاد از این ویدیو بلاگر معروف به قدری بالا رفته که حتی یوتوبر‌های معروفی همچون PewDiePie و Marques ‌Brownlee معتقدند که اقدامات مغرضانه‌ی پل نمی‌تواند نمایانگر باورهای اجتماع یوتوبرها باشد.

به روزرسانی

مسئولان یوتیوب امروز در سلسله توییت های انتشار این ویدئو را خلاف سیاست های این سایت دانسته و آن را محکوم کردند.

علاوه بر این آنها به دنبال پیگیری ماجرا هستند و به نظر می رسد لوگان پل باید منتظر عواقب بیشتری باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • OP
    OP | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    viva PewDiePie ?

  • محمدی
    محمدی | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    این مطلب قبلا چند نظر جالب با ربط داشت حذف شد بعد چند نفر بی ربط حرف می زنند از اب گل الود ماهی می گیرن حذف نشد جواب مستقیم بهشون می دیم نمایش داده نمی شه جواب عیر مستقیم می دیدم حذف میشه

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    amir_safari:
    ادمایی مثل این پولدار نبودن
    بلکه یوتیوب پولدارشون کرد

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    از بس نت مزخرفه این چند روز خبر نداشتم از دنیای خارج،یه لحظه فکر کردم این یارو تو جنگل خودکشی،خودکشی کرده،خوشحال شدم از بس ازش بدم میاد،نصف ویلاگ هاش شوآفه،انگار فقد این پولداره تو یوتوب

  • احد وصال
    احد وصال | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    خب که چی ...ما که حرف بزنیم می شیم منحرف و بی اعتقاد و مرتد که باید بمیریم ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی