ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویوو اولین موبایل با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را ساخته است [تماشا کنید]

کمپانی چینی ویوو که از مدت ها پیش مشغول توسعه حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر بوده، قرار است به زودی از موبایلی بهره مند از این فناوری رونمایی کند و در این راستا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۰۲

کمپانی چینی ویوو که از مدت ها پیش مشغول توسعه حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر بوده، قرار است به زودی از موبایلی بهره مند از این فناوری رونمایی کند و در این راستا ویدیویی را نیز منتشر نموده. در این صورت این کمپانی اولین شرکتی خواهد بود که توانسته چنین موبایلی را به بازار عرضه نماید.

تلفن هوشمندی که در این ویدیو نمایش داده می شود، از نمایشگر بدون حاشیه OLED بهره می برد. البته در ویدیو اشاره می شود که این موبایل یک نمونه اولیه است.

در حدود یک ماه پیش کمپانی سیناپتیکس از حسگر «Clear ID FS9500» رونمایی کرده بود و اعلام نموده بود در آینده 5 شرکت سازنده موبایل از فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر این شرکت در تلفن های هوشمندشان استفاده خواهند کرد و حالا ویوو در این زمینه پیش قدم شده است.

ویوو همچنین نحوه کارکرد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را تشریح کرده. هنگامی که نیاز به اسکن اثر انگشت کاربر کاربر باشد، نمایشگر روشن می شود و یک علامت ویژه از کاربر درخواست می کند که انگشت خود را برای آنلاک کردن موبایل، دسترسی به محتوای محافظت شده و یا هر گونه پرداخت موبایلی که نیاز به هویت سنجی بیومتریک دارد، روی صفحه قرار دهد.

حالا تنها مواردی که ویوو باید اعلام کند، نام این تلفن هوشمند، اطلاعات فنی و قیمت آن است. انتظار می رود موبایل مذکور در نمایشگاه CES پیش رو در کنفرانس ویوو معرفی شود و در اوایل سال جاری میلادی به بازار عرضه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    ویو امروزا معرفی می کنه و مشهور نمیشه. اپل ده سال بعد اینو تو آیفون هاش میزاره و یه اسم مسخره مثل Display ID روش میزاره و معروف میشه? ?

    • ‌شکور حسین
      ‌شکور حسین | ۲۰ دی ۱۳۹۶

      دقیقا همین طوره ?

  • Silencer
    Silencer | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    داداش قرار نیست که ده جای صفحه نمایش سنسور بیومتریک آلتراسونیک قرار بدن! برد یه گوشی مگر چقدر فضا داره که پرش کنی از سنسور اثر انگشت! پس بقیه اجزای موبایل رو کجا کار بذارن! حرفت از بیخ مشکل داره و در عمل هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد، مگه شما میری بانک یا اداره ثبت احوال یا انتظامی یه دونه دستگاه جلوت نمی‌ذارن میگن انگشتت رو بذار تا اسکن شه، فقط یک نقطه در اختیار داری چون یک سنسور بیشتر نیست برای اسکن. لطفا منطقی باشید.

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    خب اینا مهم نیست. الان هر شرکتی ممکنه تلاش کنه که این کارو اول انجام بده. مهم اینه یه برند معروفی بیاد و این اثرانگشت رو "بسیار کارامد" تو صفحه نمایش تعبیه کنه و به بازار بفرسته نه همچین شرکتهایی تو چین یا هرجای دیگه.

    • طبیبیان
      طبیبیان | ۲۰ دی ۱۳۹۶

      ملاک شما از بسیار کارآمد چیه؟ حسگر اثر انگشت کارش تشخیص اثر انگشت برای آنلاک اسکرین و پرداخت های موبایلی امن هست و قرار نیست کار دیگه ای انجام بده که شما با قید بسیار کارآمد تاکید میکنید. همینکه سرعت و دقت لازم و بهینه رو داشته باشه کافیه. این شرکت چینی که میگید کم شرکتی نیست برای خودش غولی در صنعت موبایل چین هست حالا شما آشنایی کافی ندارید اهمیتی نداره، اما حرفتون اصلا ریشه منطقی نداره و ارزش کار این شرکت بیشتر از این حرفاست و تونست غول‌های مثل سامسونگ و اپل رو که دو ساله فقط حرف این فناوری رو میزنن رو به زیر بکشه و مقام اول رو در تولید و ارائه این فناوری کسب کنه. الان چینی ها حرف اول رو تولید، توسعه و ارائه فناوری های نوین با قیمت معقول به دست مشتری دارند.

مطالب پیشنهادی