ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارز رمزپایه اتریوم طی یک سال اخیر، رشدی 13 هزار درصدی داشته است

ارز رمزپایه اتریوم اخیراً توانسته به رکوردی تازه دست پیدا کند و طی هفته اخیر، بیش از 60 درصد به ارزش اش افزوده شده است. به گزارش CoinDesk، وب سایتی که قیمت ارزهای رمزپایه را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۵۹

ارز رمزپایه اتریوم اخیراً توانسته به رکوردی تازه دست پیدا کند و طی هفته اخیر، بیش از 60 درصد به ارزش اش افزوده شده است. به گزارش CoinDesk، وب سایتی که قیمت ارزهای رمزپایه را دنبال می کند، اتریوم حالا 1417.38 دلار به ازای هر واحد می ارزد و طی یک سال اخیر، رشد 13000 درصدی را پشت سر گذاشته است.

اتریوم در حال حاضر دومین ارز رمزپایه موفق جهان به حساب می آید و با ارزش کلی 131.5 میلیارد دلاری، در جایگاهی بعد از بیت کوین قرار گرفته است. درست مثل بیت کوین، اتریوم هم با اتکا به تکنولوژی بلاک چین به فعالیت خود ادامه می دهد هرچند که تکنولوژی بلاک چین اتریوم اندکی متفاوت بوده و برای قراردادهای هوشمند استفاده می شود. در حال حاضر بسیاری، اتریوم را ارز رمزپایه ای کاربردی برای دنیای واقعی می دانند که دلیلش استفاده کمپانی های بزرگ از این ارز است.

در واقع همین حالا کنسرسیومی تحت عنوان «اتحادیه سازمانی اتریوم» شکل گرفته که کمپانی هایی مانند مایکروسافت و JP Morgan را شامل می شود و اعضای این کنسرسیوم، به دنبال توسعه اپلیکیشن های مختلفی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین اتریوم هستند.

به گفته تحلیلگران این حوزه، افزایش چشمگیر قیمت اتریوم، نشان دهنده محبوبیت روز افزون این ارز رمزپایه به عنوان پلتفرمی برای اپلیکیشن های غیرمتمرکز است. طی یک سال و نیم گذشته، غالب ژتون های مورد استفاده برای «عرضه اولیه سکه» و مبادلات تجاری، به گونه ای کدنویسی شده اند که روی شبکه اتریوم به اجرا در بیایند.

از طرف دیگر، یکی از توسعه دهندگان اتریوم به نام استیون نرایوف نیز عقیده دارد که آمار در حال افزایش پروژه های مبتنی بر بلاک چین اتریوم، می توانند به برتری این ارز در برابر بیت کوین طی سال 2018 منجر شوند. وی عقیده دارد که قیمت اتریوم می تواند تا پایان سال 2018 «به راحتی» دو یا سه برابر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی