ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جیمی آیوین
تکنولوژی

جیمی آیوین بنیان‌گذار بیتز تابستان آینده اپل را ترک می‌کند [به روزرسانی]

۳ سال از بزرگترین قرارداد تاریخی شرکت اپل یعنی خرید ۳ میلیارد دلاری شرکت موسیقی Beats می‌گذرد. بر اساس قسمتی از این قرارداد، بنیان‌گذاران این شرکت، آندره رومله یانگ (رپر ملقب به دکتر دِرِی) و جیمی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۲۵

۳ سال از بزرگترین قرارداد تاریخی شرکت اپل یعنی خرید ۳ میلیارد دلاری شرکت موسیقی Beats می‌گذرد. بر اساس قسمتی از این قرارداد، بنیان‌گذاران این شرکت، آندره رومله یانگ (رپر ملقب به دکتر دِرِی) و جیمی آیوین به این شرکت آمریکایی پیوستند تا به روند راه‌اندازی سرویس استریم موسیقی اپل و ایستگاه رادیوییBeats 1 کمک کنند. البته این همکاری بیشتر بدین دلیل بود که شرکت کوپرتینویی سهام فوق‌العاده‌ای به این دو نفر اعطا کرده بود.

سهام اهدایی آیوین در مرداد ماه سال آتی در اختیار وی قرار می‌گیرد و براساس شایعات سایت Hits Daily Double، همین ماه زمانی خواهد بود که این مدیر ارشد ۶۴ ساله قصد دارد اپل را ترک کند.

جیمی آیوین در مدت همکاری با اپل، موفق شد اپل موزیک را به دومین سرویس محبوب در این حوزه بدل کند. البته این سرویس با ۳۰ میلیون مشترک هنوز راه زیادی تا رسیدن به سطح اسپاتیفای ۷۰ میلیون کاربره دارد. در این سال‌ها آیوین وظیفه انتخاب محتوای پخش شده توسط سرویس اپل را برعهده داشته و در شکل گیری ایده‌های اولیه برنامه‌ریزی این سرویس نیز همکاری نموده است.

جیمی آیوین
بنیان‌گذار بیتز شرکت بیتز

آشنایی و همکاری وی با فوق ستارگان ژانر‌های مختلف موسیقی دنیا موجب شد که فعالیتش در این شرکت آمریکایی به شدت موفقیت آمیز باشد و سود سرشاری نصیبش کند. درست است پیشتر جیب‌هایش از خرید بی سابقه اپل پر شده اما می‌تواند با فروش سهام‌های خود در اپل، چند میلیونی به ثروت خود اضافه کند.

البته انگیز‌ه‌های آیوین تنها سود مالی نبوده چرا که اکنون قصد دارد پس از ترک اپل، به حل مشکلات موجود در صنعت موسیقی بپردازد. وی در این باره می‌گوید:

«من ۶۴ سال دارم و نمیدانم [پس از این] به چه کاری مشغول خواهم شد. یک سری مسائل حل نشده موجود است که نیاز به راه‌حل دارند، من قصد دارم به حل این مشکلات بپردازم.»

جالب است بدانید جیمی آیوین که طرفدار پروپاقرص آیتیونز و آی‌پاد بود، اولین بار ایده سرویس پخش آنلاین موسیقی را در سال ۲۰۰۳ با استیو جابز مطرح کرده بود. از آنجایی‌که‌ سمت شغلی این مدیر ارشد دقیقاً معلوم نبوده است، هنوز مشخص نیست تابستان آینده کدامیک از تایتان‌های دنیای تکنولوژی قرار است جایگزین وی شود.

به روزرسانی

آیوین امروز در «موزه گرمی» با رد شایعات مربوط به ترک اپل از تعهد خود به این کمپانی و ایده های آن خبر داد.

علاوه بر این وی اعلام کرد که در آینده قصد دارد روی بهینه سازی و افزایش تعداد کاربران سرویس اپل موزیک تمرکز کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • milad
    milad | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    خوب به ما چه !!

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    غوليه واس خودش اين مرد

مطالب پیشنهادی