ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات عظیم الجثه روبومنتیس در CES 2018 معرفی شد

شرکت Motiv Robotics از ربات جدید چهارپایی با نام RoboMantis رونمایی کرد که می تواند هر کاری از کمک رسانی در مواقع بحرانی گرفته تا کار مزرعه را انجام دهد. زمانی که روبومنتیس بازوهای جلویی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شرکت Motiv Robotics از ربات جدید چهارپایی با نام RoboMantis رونمایی کرد که می تواند هر کاری از کمک رسانی در مواقع بحرانی گرفته تا کار مزرعه را انجام دهد.

زمانی که روبومنتیس بازوهای جلویی خود را بلند کند قد آن از انسان هم بلند تر می شود و تقریبا اکثر کارها را نیمه خودکار می تواند به انجام برساند. این شرکت همچنین وظیفه ساخت بازوی رباتیک برای ناسا را نیز بر عهده دارد.

این اولین بار است که موتیو این ربات نارنجی رنگ عظیم الجثه را به صورت علنی نمایش می دهد و کریس تایر، مدیرعامل شرکت می گوید سرعت حرکت آن ۲۵ تا ۳۰ مایل بر ساعت (تقریبا ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) است.

در حالی که ربات نمایش داده شده در نمایشگاه فقط یک بازو داشت اما روبومنتیس کاملا قابل شخصی سازی است و می توان بخش هایی به آن افزود یا کاست.

با وجود چهار پای قوی و امکان وجود دو بازوی چابک، روبومنتیس واقعا یک الهام کامل از دانش بیولوژی است. این ربات هم می تواند روی چرخ حرکت کند و هم روی چهار پای خود.

بسته به میزان مسافتی که ربات قرار است طی کند، چرخ و پاها می توانند گزینه های منطقی تری باشند. هر کدام از بازوها نیز ۶ درجه آزادی دارند که امکانات بسیاری در اختیار آن قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی