ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes-Benz-C-Class_Coupe_2017
خودرو

رکوردشکنی تاریخی مرسدس بنز؛ تحویل 2.3 میلیون خودرو با نشان ستاره در سال 2017

با آغاز سال جدید میلادی و ورود به ماه ژانویه، بسیاری از شرکت ها در حوزه های مختلف از جمله خودروسازی، رفته رفته در حال انتشار گزارش آماری مربوط به سال قبل هستند. مرسدس بنز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

با آغاز سال جدید میلادی و ورود به ماه ژانویه، بسیاری از شرکت ها در حوزه های مختلف از جمله خودروسازی، رفته رفته در حال انتشار گزارش آماری مربوط به سال قبل هستند. مرسدس بنز یکی از نخستین کمپانی ها و در واقع اولین خودروساز آلمانی است که آمار خود را منتشر نموده و در اختیار رسانه ها قرار داده است.

Mercedes-Benz-GLC_Coupe-2017

همانطور که از قبل نیز می شد حدس زد، مرسدس بنز در سال 2017 از لحاظ فروش بسیار موفق عمل نموده و توانسته در 12 ماه گذشته 2,289,344 دستگاه انواع خودرو به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد. با این رقم اشتوتگارتی ها موفق ترین سال را در طول تاریخ خود پشت سر گذاشته اند.

Mercedes-Benz-E43_AMG_4Matic_Estate-2017

چنانچه بخواهیم آمار فروش مرسدس بنز در سال 2017 و 2016 را مقایسه کنیم، باید بگوییم که اشتوتگارتی ها دو سال پیش موفق به فروش 2,083,888 خودرو شده بودند. با این حساب می توان گفت که میزان فروش این خودروساز آلمانی در سال 2017 برابر با 9.9 درصد رشد داشته که کاملا چشمگیر است.

Mercedes-Benz-S-Class 2018

از بین قاره های مختلف، اروپا بزرگ ترین بازار برای محصولات مرسدس بنز محسوب می شود؛ در سال گذشته ساکنین قاره سبز حدود 955,000 خودرو با نشان ستاره خریداری کرده اند؛ بد نیست بدانید این رقم از 6.4 درصد رشد حکایت دارد.

بریتانیا، فرانسه، ترکیه، سوئیس، لهستان، پرتغال، دانمارک و جمهوری چک مهم ترین کشورهایی هستند که مرسدس بنز عنوان لوکس ترین برند خودروسازی را کسب کرده؛ همچنین رشد علاقه چینی ها به این برند بیش از هر کشور دیگری بوده و 25 درصد افزایش یافته است.

mercedes-benz-2017-sales-report

طبق آمار، دسامبر 2017 موفق ترین ماه برای مرسدس بنز در طول تاریخ بوده؛ به همین دلیل سه ماهه چهارم رونق بیشتری نسبت به سایر فصول داشته است.

از میان مدل های مختلف مرسدس بنز، خانواده C کلاس محبوب تر از بقیه بوده و بیش از 415,000 دستگاه از آن در نسخه سدان و استیشن فروخته شده است. خانواده E کلاس نیز طرفداران زیادی داشته و میزان فروش آن در مقایسه با سال 2016، برابر با چهل درصد افزایش پیدا کرده است. البته در مجموع مدل های شاسی بلند محبوب تر بوده و بیش از 800 هزار دستگاه از خودروهای فروخته شده در این کلاس قرار می گیرند.

Mercedes-Benz-G-Class_2016

با توجه به این آمار، مرسدس بنز به احتمال قریب به یقین باز هم همانند سال 2016، عنوان پرفروش ترین خودروساز لوکس جهان در سال 2017 را نیز کسب خواهد کرد. برای مسجل شدن این موضوع باید منتظر آمار فروش سالانه رقبایی مثل ب ام و و آئودی بمانیم.

Mercedes-Benz-SL65_AMG_2017

ناگفته نماند این هفتمین سال متوالی است که میزان فروش سالانه مرسدس بنز رشد می کند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که طراحی برخی از محصولات اشتوتگارتی ها با انتقادهایی مواجه شده است.

Mercedes-Benz-GLC43_AMG_4Matic_Coupe-2017

به هر حال علی رغم انتقادها، مرسدس بنز فرمول موفقیت از لحاظ فروش را به خوبی کشف کرده و تولیدات آن مورد پسند مشتریان قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali Khanchebemehr
    Ali Khanchebemehr | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    رکورد فقط پراید

    • milad
      milad | ۲۰ دی ۱۳۹۶

      همه فهمیدن خوشمزه ای

  • ali-g
    ali-g | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    حضرت مرسدس بنز با اون آرم با ابهتش

مطالب پیشنهادی