ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفع فیلترینگ تلگرام
تکنولوژی

رفع فیلترینگ تلگرام تا فردا اتفاق خواهد افتاد؟

«ابوالفضل حسن بیگی»، نماینده اصولگرای مجلس در گفتگوی خود با ایسنا ضمن صحبت درباره اوضاع امنیتی فعلی کشور به مسئله فیلترینگ تلگرام نیز اشاراتی داشته و صحبت‌هایی را مبنی بر رفع فیلترینگ آن تا فردا ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۵۴

«ابوالفضل حسن بیگی»، نماینده اصولگرای مجلس در گفتگوی خود با ایسنا ضمن صحبت درباره اوضاع امنیتی فعلی کشور به مسئله فیلترینگ تلگرام نیز اشاراتی داشته و صحبت‌هایی را مبنی بر رفع فیلترینگ آن تا فردا به میان آورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر از برگزاری جلسه‌ این کمیسیون داده و فیلتر شدن تلگرام را به دلیل تهییج افکار عمومی و پخش کردن اخبار کذب علیه دولت عنوان می‌کند. او در ادامه با اشاره به وضعیت بحرانی پیش آمده در روزهای گذشته و تشریح برخی مسائل اعتقاد دارد که کشور عربستان از طریق دو بستر تلگرام و اینستاگرام، اختلالاتی را در اوضاع کشور به وجود آورده‌ است:

«با توجه به چنین وضعیتی بعد از فیلتر شدن موقتی این دو شبکه مجازی، به وزارت ارتباطات ماموریت راه‌اندازی تلگرام داخلی و استقرار سرورهای داخلی داده شد تا مردم بتوانند از اینترنت با سرعت بالاتر و مطمئن و سرورهای داخلی استفاده کنند تا دیگر کسانی به منافع امنیت و وحدت ملی خدشه وارد نکند.»

وی در ادامه صحبت‌های  افزود: «قرار شد که مسئولان تلگرام نیز قول دهند که از تلگرام استفاده امنیتی و تروریستی صورت نگیرد به همین دلیل مسئولان در این جلسه به ما گفتند که تا پنج‌شنبه (فردا) احتمالا تلگرام رفع فیلتر خواهد شد.»

رفع فیلترینگ تلگرام
مصطفی کواکبیان از موضوع رفع فیلترینگ تلگرام تا فردا اظهار بی اطلاعی کرده است.

با این وجود بعد از پخش این مصاحبه دو تن دیگر از نمایندگان مجلس که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی هستند و در جلسه امروز صبح شرکت داشتند، ادعای رفع فیلترینگ تلگرام را رد کرده‌اند. «محمدابراهیم رضایی»، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره گفته است: «من در جلسه کمیسیون امنیت ملی چنین چیزی را نشنیدم. شاید این خبر را به صورت خصوصی به آقای حسن بیگی گفته‌اند.»

همچنین نماینده اصلاح‌طلب مجلس و دیگر عضو این کمیسیون، «مصطفی کواکبیان» نیز درباره مشاهدات خود از جلسه گفته که چیزی در این باره نشنیده است:

«تا زمانی که من در جلسه کمیسیون بودم کسی چنین قولی نداد. البته در روزهای گذشته قرار بود که تلگرام تعیین تکلیف شود اما کسی چنین قولی به کمیسیون امنیت ملی نداد و من چنین چیزی نشنیدم»

با اینکه انتقادات بسیاری از فیلتر شدن شبکه اجتماعی تلگرام در اعضای بدنه دولت و نمایندگان خانه ملت وجود دارد، با این حال به نظر می‌رسد فعلا رفع فیلترینگ این شبکه پیام رسان کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (108 مورد)
  • Me.n.KHOF4SH
    Me.n.KHOF4SH | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    مهم نیست! الان همه فیلتر شکن استفاده میکنن و حتی یه نفر از گروهای ما کم نشده. اینترنتم که دو بخش ملی و بین المللی کردن تو بخش استفاده ترافیک شارژ یه طور مصرف میشه، خیلی سنگین تره برای خودشون که رفع فیلتر کنن وگرنه که فرقی به حال ما نمیکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی