ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگاه مکالمه تصویری فیسبوک با نام Portal به زودی معرفی می شود

طبق گزارش اختصاصی شبکه خبری آنلاین Cheddar، فیسبوک قصد دارد در سال جاری میلادی دستگاه گفتگوی تصویری خانگی خود را به عنوان رقیب «آمازون اکو شو» وارد بازار کند. این محصول «پورتال» (Portal) نام دارد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

طبق گزارش اختصاصی شبکه خبری آنلاین Cheddar، فیسبوک قصد دارد در سال جاری میلادی دستگاه گفتگوی تصویری خانگی خود را به عنوان رقیب «آمازون اکو شو» وارد بازار کند. این محصول «پورتال» (Portal) نام دارد و نخستین سخت افزار خانگی فیسبوک خواهد بود که از آزمایشگاه محرمانه ساختمان 8 بیرون می آید.

معرفی رسمی پورتال برای اواسط اردیبهشت سال آینده (اوایل ماه مه میلادی) برنامه ریزی شده که با کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک موسوم به F8 همزمان خواهد بود. به گفته Cheddar فیسبوک قصد دارد این دیوایس خانگی را به قیمت 499 دلار به فروش برساند و آن را به عنوان ابزاری برای گفتگوی تصویری با دوستان و اعضای خانواده معرفی کند، یعنی همان کاری که اکو شو انجام می دهد.

پورتال نخستین حضور فیسبوک در بازار گجت های خانگی را رقم می زند، البته پس از همکاری بی سرانجام با اچ تی سی در سال 2013 و معرفی «فیسبوک فون» که به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفت.

حال با حضور قدرتمند آمازون و گوگل در حوزه سخت افزار و ارائه محصولات متنوع در خانه های کاربران، فیسبوک نیز قصد دارد از این پتانسیل استفاده کرده و اسپیکر هوشمندش را روانه بازار کند تا بخشی از کارکردهای هوش مصنوعی را در این بخش بر عهده بگیرد. البته هنوز مشخص نیست آیا فیسبوک به این راحتی ها می تواند وارد حریم شخصی کاربران شود یا خیر، چون برخی تحقیقات اولیه نشان دادند مردم به این شرکت اعتماد ندارند، به خصوص دستگاهی که به دوربین و میکروفون مجهز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی