ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نصب واتساپ روی کامپیوتر
نرم افزار و اپلیکیشن

باگ جدید واتس اپ، خطر دزدی اطلاعات را در این سرویس افزایش می دهد

دو سال پیش واتس اپ الگوریتم رمزنگاری end-to-end را برای تک تک پیام هایی که از طریق این سرویس ارسال می شوند معرفی کرد. در این روش تنها کسانی که با هم در ارتباط هستند ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

دو سال پیش واتس اپ الگوریتم رمزنگاری end-to-end را برای تک تک پیام هایی که از طریق این سرویس ارسال می شوند معرفی کرد. در این روش تنها کسانی که با هم در ارتباط هستند می توانند پیام ها را بخوانند و اشخاص دیگر قابلیت دسترسی آن ها را ندارند.

با بیش از یک میلیارد کاربر، واتس اپ محبوب ترین پیام رسان است

هر چند واتس اپ با این الگوریتم سعی کرده امنیت پیام رسان خود را بالا ببرد ولی اخیرا نقص امنیتی در این سرویس پیدا شده که ممکن است در آینده مشکلاتی را برای کاربران به وجود بیاورد: کسانی که کنترل سرورهای واتس اپ را به عهده دارند می توانند به راحتی هر کسی که خواستند را به گروه های شخصی دعوت کرده و به پیام ها دسترسی پیدا نمایند.

البته این نقص امنیتی محدودیت هایی دارد و هکرها تنها در صورت دسترسی به سرورها قابلیت سوء استفاده از آن را خواهند داشت. جدا از اینکه ادمین گروه متوجه ورود شخص جدید می شود و می تواند به راحتی حذفش کند اما به هر حال یکی از دلایل امنیت بالای الگوریتم end-to-end این است که حتی با وجود مشکلات سرور باز اطلاعات محفوظ می مانند.

بد نیست بدانید این باگ ساده توسط گروه دانشگاه رور بوخوم کشف شد. آن ها برای مدتی مشغول تحقیق روی سه پیام رسان سیگنال، تریما و واتس اپ بودند و با وجود اینکه در سیگنال و تریما نقص امنیتی بزرگی پیدا نکردند ولی متوجه یک باگ عجیب در واتس اپ شدند. این گروه به زودی اطلاعات بیشتری از نتیجه تحقیقات شان منتشر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    شک دارم واتس‌اپ اصلاً امنیتی داشته باشه!!
    اگه امن بود فیلتر میشد!!!!!
    برنامه threema رو ببینین، نه کانال داره نه بهونه ای واسه فیلترینگ! صرفن چون رمزگذاری میشه فیلتر شده...

  • طبیبیان
    طبیبیان | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    والا من جدیدا توی دیجیاتو احساس ناامنی میکنم، چرا گاهی میام توی یک پست و میبینم از طرف من کامنت ها لایک و دیسلایک خورده؟ دیجیاتو جان این پاداش اعتماد کاربران نیست. بعد میخوایم از باگ امنیتی واتس اپ خورده بگیریم؟ توی ایران اطلاعات مردم توی یه آبکش هزار سوراخ ریخته میشه و هر ارگان بسته به نیاز خودش از اطلاعات مردم استفاده و سو استفاده میکنه. همه جاش نشتی داره و امنیت اطلاعات در ایران حداقل برای مردم عادی صفره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی