ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Ford Self driving car
خودرو

فورد به دنبال توسعه یک پلتفرم برای فناوری خودران است

سه شنبه گذشته کمپانی فورد اعلام کرد که گام های بزرگی را در رابطه با اتومبیل های متصل به هم برداشته است. همکاری با برخی از شرکت های تکنولوژی یکی از مهم ترین اقدامات در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

سه شنبه گذشته کمپانی فورد اعلام کرد که گام های بزرگی را در رابطه با اتومبیل های متصل به هم برداشته است. همکاری با برخی از شرکت های تکنولوژی یکی از مهم ترین اقدامات در این راستا است که پس از به ثمر نشستن نتایج آن، بین خودروها و انواع زیرساخت های شهری ارتباط برقرار خواهد شد.

Ford Self driving car

برای عملی شدن چنین ایده ای پلتفرمی به نام " Transportation Mobility Cloud " با همکاری کوالکام توسعه خواهد یافت. در بیانیه رسمی که در این باره انتشار یافته، آمده:

اگر پیش بینی هایمان درست باشد، ما خواهیم توانست با کاهش ترافیک به میلیون ها شهروند در جابجایی بهتر کمک کنیم. ما می توانیم با کاستن از حجم خودروهای راکد، بر تعداد گیاهان و درختان بیافزاییم و از این طریق هوای بهتری را برای جامعه فراهم کنیم.

Ford-Self-driving-car

آقای جیم فارلی (Jim Farley) معاون ارشد اجرایی و مدیر بازارهای جهانی فورد نیز گفته:

پلتفرم جدید ما ارتباط و همکاری با شرکایی را که خواهان استفاده از ناوگان اتومبیل های خودران ما هستند، بسیار راحت تر می کند. برای مثال در حال حاضر لیفت این پلتفرم را که از پروتکل های ارتباطی ویژه ای به منظور فراخوانی خودروها در مکان ها و زمان های خاص بهره می برد، آزمایش می کند.

Ford-Self-driving-car

اگر چه استفاده از نام "پلتفرم" و عبارت "پروتکل های ارتباطی" تا حدودی ابهام برانگیز هستند، اما به هر ترتیب مسیر آینده فورد را مشخص می کنند. درست است که امروزه تقریبا تمامی خودروسازان مطرح برنامه هایی را برای توسعه فناوری خودران تدوین کرده اند، ولی با این حال برخی پا را فراتر گذاشته و به دنبال ایده هایی جدید در رابطه با این فناوری می گردند.

Ford-Self-driving-car

برای مثال جنرال موتورز تاکسی های خودران را برای شهرهای بزرگ در نظر گرفته و تویوتا هم ایده جعبه ها یا به عبارت بهتر کانتینرهای بدون راننده را در 2018 CES به نمایش گذاشته است. حال نوبت فورد است که با ایده توسعه یک پلتفرم خودران در لاس وگاس خودنمایی نموده و قصد دارد به شکلی متفاوت از این فناوری بهره برداری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sina.z
    sina.z | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    به قول جرمی کلارکسون اگه یه ماشین خودران جاده مرگ رو در بولیوی بره و از یک ماشین دیگه هم سبقت بگیره .....من سوار ماشین خودران می شم

مطالب پیشنهادی