ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین گجت های نمایشگاه CES 2018

نمایشگاه CES 2018 هم به پایان رسید و ربات ها، تلفن های همراه، ساعت های هوشمند، هدست های واقعیت مجازی و هر آنچه که فکرش را کنید در این چند روز خودنمایی کردند تا بالاخره ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

نمایشگاه CES 2018 هم به پایان رسید و ربات ها، تلفن های همراه، ساعت های هوشمند، هدست های واقعیت مجازی و هر آنچه که فکرش را کنید در این چند روز خودنمایی کردند تا بالاخره با آینده دنیای فناوری کمی آشناتر شویم. بنابراین بدون مقدمه ای طولانی به سراغ بهترین های این نمایشگاه هیجان انگیز می رویم.

پروژه لیندا ریزر

پروژه لیندا ریزر

ریزر هر ساله کانسپت های عجیب و جالبی به نمایش می گذارد که همه را شگفت زده می کند.

پروژه لیندا در واقع یک لپ تاپ است که توسط تلفن همراه شما تامین قدرت می شود. با قوی تر شدن تلفن های همراه، مردم کمتری به استفاده از کامپیوترهای بزرگ روی می آورند. با این حال، هنوز هم نمایشگر بزرگ و کیبورد کامل می تواند بهترین گزینه باشد. به همین دلیل، ریزر این دو را با یکدیگر ترکیب می کند.

این لپ تاپ در واقع بدنه Razer Blade Stealth اما بدون ترکپد است. در واقع ریزر فون درون جایگاه ترکپد قرار گرفته و می شود هسته مرکزی دستگاه. در واقع هر کاری که با تلفن همراه قابل انجام دادن بود حالا روی نمایشگر بزرگتر انجام پذیر خواهد شد. ریزر انتظار دارد که نمایشگر لمسی این لپ تاپ از رزولوشن 1440p و نرخ بروزرسانی 120 هرتز بهره ببرد.

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر Vivo

Vivo

می دانیم که سنسورهای اثر انگشت سال 2018 برای اولین بار از راه خواهند رسید اما تست اولین موبایل با این قابلیت قطعا برای حاضرین در نمایشگاه بسیار جذاب بوده. سنسور Synaptics FS9500 Clear ID برای تلفن همراه جدید ویوو که نام مشخصی ندارد در نظر گرفته شده.

این سنسور اوپتیکال درست بین شیشه نمایشگر و پنل OLED قرار می گیرد و از بین پیکسل ها، اثر انگشت شما را شناسایی می کند. به همین دلیل، چنین سنسوری در پنل های LCD با نور پس زمینه کار نمی کند و بیشتر به درد OLED های بدون حاشیه که این روزها فراگیر شده اند می خورد.

اسکاگن فالستر

Skagen Falster

ساعت هوشمند فالستر یک گجت کامل و همه فن حریف نیست و در اصل مثل همان ساعت های کلاسیک شرکت سازنده اش است.

اسکاگن فالستر اولین ساعت هوشمند شرکت دانمارکی است و از سیستم عامل اندروید ویر بهره می برد. نمایشگری دایره ای شکل دارد و امکانات مرسوم ساعت های هوشمند امروزی را ندارد. بیشتر یک ساعت مینیمالیستی با طراحی مدرن است.

برای مثال، جی پی اس داخلی، اتصال مخابراتی و سنسور ضربان قلب از امکاناتی است که در اسکاگن فالستر پیدا نخواهید کرد اما از لحاظ زیبایی و ظاهر احتمالا یکی از بهترین گزینه ها باشد.

هدست Mirage Solo لنوو

Mirage Solo

لنوو هم با معرفی Mirage Solo، اولین هدست مستقل خود را به معرض نمایش گذاشت. این هدست از اسنپدراگون 835 بهره برده و 4 گیگابایت رم دارد. از طریق درگاه میکرو اس دی می توان حافظه به آن افزود و باتری آن تا 7 ساعت دوام دارد.

دیگر ویژگی آن، بهره مندی از کنترلر Daydream بوده و بدون هیچ کابل و تلفن همراهی از 6 درجه آزادی برخوردار است. با قرار دادن عمده وزن روی پیشانی، این هدست احساس بسیار راحتی خواهد داشت.

قیمت آن زیر 400 دلار خواهد بود و طی سه ماه دوم سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد.

گوگل پی

گوگل والت یا کیف پول گوگل اولین بار در سال 2011 ارائه شد و راه حل این شرکت برای سرویس پرداخت موبایلی بود تا اینکه Android Pay در سال 2015 از راه رسید. از آن زمان تاکنون اندروید پِی، برای تمامی پرداخت های آنلاین و یا در لحظه به کار می رفت در حالی که گوگل والت سیستم پرداختی نفر به نفر بود.

اما خب چرا دو سرویس مجزا؟ گوگل بالاخره اعلام کرد که می خواهد این دو پلتفرم را با همدیگر ترکیب کرده و سرویسی به نام Google Pay را بسازد. گوگل پِی راه برند جدید این شرکت برای سیستم پرداخت آنلاینش است که همه ویژگی های اندروید پِی و گوگل والت را درون خود دارد.

 

لینک ویو JBL

لینک ویو JBL

بعضی از جذاب ترین محصولات CES 2018 نمایشگرهای هوشمند وابسته به گوگل اسیستنت هستند. این نمایشگرها بزرگترین رقبای آمازون اکو شو هستند. تاکنون دو نمایشگر هوشمند از لنوو دیده ایم اما آنچه که JBL معرفی کرده جذاب ترین است.

لینک ویو JBL مشابه آمازون اکو شو است اما با کیفیت صدای خیلی بهتر. یک نمایشگر اچ دی 8 اینچی، دو اسپیکر 10 واتی در قسمت جلویی و دو پی آر برای باس عمیق تر دارد.

قیمت گذاری آن هنوز اعلام نشده ولی جی بی ال آن را برای تابستان آتی آماده خواهد کرد.

مانیتور گیمینگ ASUS ROG PG65

مانیتور گیمینگ Asus ROG PG65

Asus ROG PG65 یک نمایشگر 65 اینچی 4K مجهز به قابلیت G-Sync است که از نرخ به روزرسانی 120 هرتز بهره می برد و انویدیا شیلد درون آن نهادینه شده. همچنین این نمایشگر از محتوای HDR پشتیبانی کرده و تکنولوژی کوانتوم دات را هم دارد.

نکته جالب در مورد این مانیتور، ترکیب یک اسمارت تی وی با یک مانیتور گیمینگ قوی است. هنوز در مورد قیمت و تاریخ عرضه این مانیتور حرفی به میان نیامده ولی بدون شک قیمت آن بالا خواهد بود. اما اگر به دو کاره بودن این دستگاه توجه کنیم احتمالا قیمت بالای آن نیز منطقی جلوه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Sahand
    Sahand | ۲۲ دی ۱۳۹۶

    شاهکاری به تمام معنا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی