ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصادف اتومبیل خودران استارتاپ Argo AI، دو نفر را راهی بیمارستان کرد

به تازگی یکی از اتومبیل های خودران آزمایشی شرکت Argo AI (استارتاپی که توسط کمپانی فورد حمایت می شود) دچار سانحه ای در پیستبورگ شده و در نتیجه آن، دو نفر جراحت برداشته و روانه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

به تازگی یکی از اتومبیل های خودران آزمایشی شرکت Argo AI (استارتاپی که توسط کمپانی فورد حمایت می شود) دچار سانحه ای در پیستبورگ شده و در نتیجه آن، دو نفر جراحت برداشته و روانه بیمارستان شده اند. گزارش های اولیه نشان می دهد که این حادثه، ناشی از خطای انسانی راننده یک وانت بوده که قصد عبور از چراغ قرمز را داشته و ارتباطی به اتومبیل آزمایشی Argo ندارد.

گفته می شود که این وانت، برخوردی شدید با کناره اتومبیل Argo AI داشته و سبب شده تا کار دو نفر از چهار شخص حاضر در اتومبیل، به بیمارستان کشیده شود. کمپانی فورد بعد از وقوع این حادثه در بیانیه ای گفته است:

ما آگاه هستیم که یکی از اتومبیل های آزمایشی Argo AI دچار حادثه شده است. در حال جمع آوری تمام اطلاعات هستیم. تمرکز ابتدایی ما روی حصول اطمینان از سالم بودن تمام افراد دخیل در این حادثه است.

در نهایت گفتنی است که انتشار اخبار مربوط به تصادف یک اتومبیل، هیچوقت خوشایند نیست اما ماجرای مربوط به اتومبیل Argo که به وضوح از خطای انسانی ناشی شده، می تواند از جهاتی یک خبر خوب باشد؛ زیرا هوش مصنوعی هنوز چندان پیشرفته نشده و گاهی، حوادثی از این دست را می آفریند. بنابراین اتومبیل های خودران هنوز مجبور به پیمودن مسیری طولانی هستند تا قادر به جلب اعتماد انسان ها باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Lion
    Lion | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    عجب آدمایی اینا هستند...
    داره میگه که وانتیه از چراغ قرمز عبور کرده کرده و کوبونده به ماشین خودران،بعد هوش مصنوعی را مقصر این حادثه میدونند؟
    حالا اگر یه آدم پشت فرمون ماشین بود،الان طرف با یه حرکت نمایشی دریفت،وانتیه را رد میداد و از بروز حادثه جلوگیری میکرد؟ ???

    • Mr. Robot
      Mr. Robot | ۲۱ دی ۱۳۹۶

      واقعا مثه اینه بری رستوران غذا فاسد بهت بدن بعد بگن مشکل از معدته که مسموم شدی

مطالب پیشنهادی