ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سافاری
تکنولوژی

نسخه پیش نمایش 47 مرورگر سافاری با معرفی یک API جدید منتشر شد

اپل امروز نسخه آزمایشی جدیدی از مرورگر سافاری را برای توسعه دهندگان منتشر کرده که ارتقای بعضی API ها و ارائه چند پچ امنیتی برای مقابله با آسیب پذیری Spectre از جمله خصوصیات مهم آن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

اپل امروز نسخه آزمایشی جدیدی از مرورگر سافاری را برای توسعه دهندگان منتشر کرده که ارتقای بعضی API ها و ارائه چند پچ امنیتی برای مقابله با آسیب پذیری Spectre از جمله خصوصیات مهم آن محسوب می شوند.

با توجه به این که طی روزهای گذشته پچ امنیتی مقابله با اسپکتر برای iOS و مک High Sierra هم منتشر شده، شاید API جدید را بتوانیم برجسته ترین ویژگی این نسخه آزمایشی از سافاری بدانیم.

به لطف این API آزمایشی که برای دسترسی به حافظه طراحی شده، کاربران می توانند در صورت تمایل به بعضی کوکی های شخص ثالث در مرورگر دسترسی داشته باشند.

تیم WebKit (طراح موتور رندرینگ سافاری) اعلام کرده که سرویس های شخص ثالث می توانند به کمک این API، خدماتی مثل سرویس های ویدیویی یا ویجت های خود را به شکل embed به وبسایت ها آورده یا برای آن ها کوکی های دلخواه شان را برنامه نویسی کنند.

لازم به ذکر است که WebKit پیش از اجرای این سرویس ها کاربر را با ارسال یک پیغام آگاه کرده و از او اجازه دسترسی می خواهد. همچنین برای تسلط بهتر، بلک لیست و وایت لیست هم در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

نسخه پیش نمایش 47 سافاری به جز مواردی که گفتیم برای پردازش بهتر وبسایت ها در پس زمینه ارتقاء یافته، API کلیپ بورد در آن به‌روزرسانی شده و قابلیت های تصویر در تصویر و Web Inspector آن بهبود یافته اند.

برای دانلود این نسخه پیش نمایش می توانید همین حالا به وبسایت توسعه دهندگان اپل مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی