ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت AMD هم برای مقابله با آسیب پذیری اسپکتر آپدیت ارائه می کند

زمانی که دو آسیب پذیری امنیتی Meltdown و Spectre هنوز به حد کنونی مشکل آفرین نشده بودند، AMD اعلام کرد که ریسک خطرآفرینی این دو برای پردازنده هایش چیزی نزدیک به صفر است. با این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

زمانی که دو آسیب پذیری امنیتی Meltdown و Spectre هنوز به حد کنونی مشکل آفرین نشده بودند، AMD اعلام کرد که ریسک خطرآفرینی این دو برای پردازنده هایش چیزی نزدیک به صفر است.

با این وجود، ریسک اندک به این معنا نیست که پردازنده ها صد در صد نسبت به این آسیب پذیری مصون هستند. به همین خاطر، AMD تا پایان همین هفته برای مشتریان پردازنده های Ryzen و EPYC خود آپدیت هایی را ارائه می کند که در برابر مشکل آفرینی احتمالی اسپکتر آمادگی داشته باشند.

همچنین مقامات شرکت اعلام کرده اند که برای هفته های آتی، آپدیت مشابهی را برای پردازنده های قدیمی تر هم در دستور کار خود قرار داده اند. ضمنا درست مثل اینتل، AMD این آپدیت های نرم افزاری را در اختیار شرکت های سازنده رایانه قرار می دهد تا آن را به دست مشتریان برسانند.

AMD تا پایان همین هفته برای مشتریان پردازنده های Ryzen و EPYC آپدیت ارائه می کند

از آنجا که پردازنده های AMD به خاطر معماری خاص خود نسبت به آسیب پذیری Meltdown نفوذناپذیر هستند، این شرکت تصمیم گرفته که خود را از حواشی ایجاد شده در مورد این آسیب پذیری و همینطور اسپکتر دور نگه دارد. با این وجود، به نظر می رسد که نوع ۲ اسپکتر تمام شرکت ها را مجبور کرده که برای محافظت از محصولات خود شروع به ارائه آپدیت های نرم افزاری کنند.

در همین راستا اینتل چندی پیش اعلام کرد که تا پانزدهم ژانویه، 90 درصد از پردازنده های تولیدی خود طی پنج سال اخیر را با ارائه آپدیت از اسپکتر و ملت داون محافظت خواهد کرد. حالا هم نوبت به AMD رسیده و احتمالا به زودی شاهد اقدامات اپل و گوگل نیز برای حفاظت از سیستم های عامل iOS و مک و اندروید در برابر این آسیب پذیری های خطرناک خواهیم بود.

هنوز مشخص نیست که آیا این پچ های نرم افزاری می توانند اثری روی پرفرمنس پردازنده ها داشته باشند یا خیر، و AMD نیز هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

در انتها بد نیست بدانید که به گفته AMD، معماری GPU های رادئون به گونه ای است که در برابر آسیب پذیری های ملت داون و اسپکتر نفوذناپذیرند چرا که این جی پی یوها از speculative execution (تکنیکی برای بهینه سازی که توسط رایانه ها به کار گرفته می شود) استفاده نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad
    milad | ۲۲ دی ۱۳۹۶

    والا اینتل که هیچ خبری نیست فقط میگه اپدیت دادن! لپ تاپ مدل z5070 لنوو
    ویندوز و انویدیا و مرورگر اپدیت کردم
    ولی bios و intel هیچ اپدیتی ندادن خیلی جالبه !کسی پردازنده 4210u داره اپدیت داده بگه

مطالب پیشنهادی