ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با فرمت VR180، پلی میان تصویربرداری سنتی و مبتنی بر واقعیت مجازی می زند

گوگل به تازگی فرمت جدیدی برای تصویربرداری پانورامیک معرفی کرده که VR180 نامیده می شود. این کمپانی مشغول برگزاری مسابقه ای است که به کاربران اجازه می دهد برخی از مناطقی که آنها سر زده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

گوگل به تازگی فرمت جدیدی برای تصویربرداری پانورامیک معرفی کرده که VR180 نامیده می شود. این کمپانی مشغول برگزاری مسابقه ای است که به کاربران اجازه می دهد برخی از مناطقی که آنها سر زده اند، خاطره هایی که به یاد سپرده اند یا اشخاصی که برایشان عزیز هستند را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

مسابقه گوگل بسیار ساده است و نیازمند هیچ کار واقعی از سوی شرکت کنندگان نیست. صرفاً کافی است داستان یک خاطره یا مکانی که برایتان عزیز است را در یک ویدیوی یوتوبی برای گوگل تعریف کنید، جزییات اندکی را توصیف نمایید و ایده هایی که برای چگونگی ثبت تصویری از آن دارید را شرح دهید تا کارمندان گوگل جمع شوند و برنده را انتخاب کنند.

بعد از این، کمپانی ساکن مانتین ویو چند متخصص را می فرستد تا همراه با برنده، به آن محل مشخص سر زده و با دوربین VR180، خاطره شخص را به ثبت برسانند. VR180 نشان دهنده تلاش گوگل برای ایجاد پلی میان تصویربرداری سنتی و تصویربرداری مبتنی بر واقعیت است که راهکاری ساده برای ثبت خاطرات در فرمتی بسیار درگیرکننده ارائه می دهد.

دوربین های VR180 که در حال حاضر دو نوع دارند، از دو لنز با فاصله ای یکسان نسبت به چشمان انسان بهره می برند و میدان دید تقریباً مشابهی دارند. ایده کلی اینست که این دوربین ها، تصاویر را به همان شکل ثبت کنند که انسان می بیند تا تصویری پانورامیک و سه بعدی خلق شود که با هدست های واقعیت مجازی قابل مشاهده بوده و احساسی شبیه به حضور در آن مکان القا می کند. ضمناً امکان فیلم برداری هم با این فرمت وجود دارد.

Lenovo Mirage Camera و YI Horizon 180 فعلاً تنها دوربین های مخصوص واقعیت مجازی موجود در بازار هستند. هر دو دوربین، تصاویر و ویدیوهایی سازگار با DayDream ثبت می کنند و امکان مشاهده همان محتویات به صورت دوبعدی هم وجود دارد. این دوربین ها، قادر به آپلود مستقیم محتویات روی گوگل فوتوز و یوتوب هستند یا آنها را از طریق اپلیکیشن VR180، به موبایل شما منتقل می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی