ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و خرید استارتاپی که نمایشگر موبایل را به اسپیکر تبدیل می کند

کمپانی گوگل در ماه دسامبر بدون انتشار هیچ خبری، استارتاپی بریتانیایی به نام Redux را خریده است. Redux توسعه دهنده تکنولوژی نوآورانه ای است که به سطوحی مثل نمایشگر موبایل یا مانیتورها اجازه می دهد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

کمپانی گوگل در ماه دسامبر بدون انتشار هیچ خبری، استارتاپی بریتانیایی به نام Redux را خریده است. Redux توسعه دهنده تکنولوژی نوآورانه ای است که به سطوحی مثل نمایشگر موبایل یا مانیتورها اجازه می دهد شبیه به اسپیکر عمل کنند.

اطلاعات زیادی درباره چگونگی کارکرد این تکنولوژی در دست نیست. اما بنابر گزارش شرکت مشاوره مهندسی Cambridge Design Partnership که طی این پروژه با Redux همکاری کرده، سیستم استارتاپ از تکنولوژی امواج خمیده استفاده می کند که مسقیماً قادر به ارائه اصوات با کیفیت و حتی بازخورد لامسه ای از یک سطح هستند. این نوع از امواج، میکروسکوپی به حساب می آیند و روی سطح اکثر مواد مانند شیشه، فلز و پلاستیک حرکت می کنند.

هنوز مشخص نیست که گوگل چرا به این تکنولوژی علاقه مند شده، اما تصورش هم سخت نیست که در نسل بعدی موبایل های پیکسل یا اسپیکرهای هوشمند هوم با نمایشگر، شاهد تکنولوژی Redux باشیم. در آینده نزدیک، اسپیکر اسمارت فون می تواند جای خود را به تکنولوژی نمایشگر Redux بدهد و به همین خاطر، دست مهندسین در طراحی موبایل های کم حاشیه بازتر خواهد بود.

در حال حاضر گوگل تمایلی به ارائه توضیح درباره خرید خود ندارد و جزییات قرارداد هم مشخص نیست. ناگفته نماند که بنابر صفحه Redux در وب سایت لینکدین، این استارتاپ بیش از 178 پتنت به ثبت رسانده و منتظر اتمام مراحل ثبت 50 پتنت دیگر هم هست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein
    hosein | ۲۲ دی ۱۳۹۶

    خب سونی که داره همین تکنولوژی رو توی تلویزیون هاش به کار میبره ، اگه قرار به استفاده توی موبایل باشه فکر کنم سونی حداقل بهتر از گوگل بتونه این کار رو انجام بده

مطالب پیشنهادی