ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانن دو دوربین مفهومی جدید را در CES 2018 به نمایش گذاشت

در گوشه ای از غرفه‌ی شرکت کانن در نمایشگاه CES 2018، دو عدد از هیجان انگیزترین دوربین‌های سال‌های اخیر به چشم می‌خورد. با اینکه ایده‌ی طراحی این محصولات، ایده‌های بکر و عجیبی نبودند اما در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

در گوشه ای از غرفه‌ی شرکت کانن در نمایشگاه CES 2018، دو عدد از هیجان انگیزترین دوربین‌های سال‌های اخیر به چشم می‌خورد. با اینکه ایده‌ی طراحی این محصولات، ایده‌های بکر و عجیبی نبودند اما در مقایسه با روند رقابتی و تکراری عرضه‌ی دوربین‌های شرکت های بزرگ خلاقانه‌‌تر بودند.

دوربین مفهومی

یکی از این  دو دوربین مفهومی که کار هم می‌کرد، بسیار شبیه به Samsung Gear 360 طراحی شده بود. با اینکه گجت یاد‌ شده تنها یک لنز داشت اما همان لنز و سنسور مخصوص به آن در ساختاری گنبدی شکل قرار داشت که می‌توانست در ۳۶۰ درجه چرخش کند.دوربین مفهومی

طراحان بیشتر بدین دلیل چنین ایده‌ای را انتخاب کرده بودند تا دوربین یاد شده بتواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، سوژه‌ها و صورت‌ها را در هر جهتی دنبال کند. شرکت کانن تصاویر گرفته شده توسط این نسخه را از طریق اتصال به یک نمایشگر  بیرونی به بازدیدکنندگان نشان داد.

دوربین مفهومی

با اینکه دوربین مفهومی دوم فعالیت نمی‌کرد اما ایده آن بسیار هیجان انگیز بود. این مدل در واقع دوربینی به شکل مکعب مستطیل بود که پورت لایتنینگ آن در سمت چپش، تاشو شده و قابلیت چرخش داشت. با استفاده از این پورت ویژه، کاربر می‌توانست از آیفون خود به عنوان نمایابی (viewfinder) برای تصویربرداری با دوربین یاد شده بهره گیرد. البته این پورت، انتقال سریع ویدیو‌ها و عکس‌های گرفته شده را نیز ممکن می‌کرد.

دوربین مفهومی

طراحی این گجت تداعی کننده دوربین DxO One بود. محصول تولیدی شرکت DxO درواقع یک ماژول عکسبرداری کوچک بود که به تلفن‌های هوشمند وصل شده و می‌شد با استفاده از آن عکاسی با کیفیت انجام داد.

دوربین مفهومی

تنها تفاوت این دو محصول این است که در دوربین جدید کانن، لنزی با قابلیت برزگنمایی ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتری تعبیه شده اما دوربین شرکت رقیب تنها به یک لنز واید مجهز است. اگرچه هنوز مشخص نیست که قابلیت بزرگنمایی لنز مورد نظر دیجیتالی خواهد بود یا آنالوگ.

دوربین مفهومی

تفاوت دیگر آنکه دوربین جدید به همراه نمایابی مجزا به نمایش درآمده بود که می‌توان با استفاده از آن به تصویربرداری چشمی پرداخت.

دوربین مفهومی

جالب اینجاست کانن چند برداشت مختلف از این طرح مفهومی ارائه داد که شکل‌های کروی و مکعبی داشت. مسئولین این کمپانی بارها تاکید کردند که مدل‌های مذکور تنها  دو دوربین مفهومی هستند. اگر یکی از طراحان واژه نمونه‌ی اولیه (Prototypes) را بکار می‌برد میتوانستیم به عرضه چنین محصولاتی در آینده‌ای نزدیک امیدوار باشیم اما کانن تنها میتوانیم به حدس و گمان بسنده کنیم.

دوربین مفهومی

اگرچه هنوز سوالات زیادی در رابطه با مشخصات و ویژگی‌های دیگر این دوربین‌ها مطرح است اما به هر حال در سال‌هایی که شرکت‌های بزرگ قصد ریسک کردن روی طرح‌های ابداعانه ندارند و مورد‌های خلاقانه‌ای در نمایشگاه های CES به چشم نمی‌خورد، تلاش‌های شرکت کانن را می‌توان به فال نیک گرفت چه بسا حتی اقدامات مشابه و خلاقانه‌ی دیگر شرکت ها را رقم زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی