ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رویاپردازان

کمک 33 میلیون دلاری مدیرعامل آمازون به رویاپردازان

جف بزوس، مدیرعامل آمازون تصمیم دارد 33 میلیون دلار از دارایی های خود را به بورسیه تحصیلی افرادی اختصاص دهد که در کودکی به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده و حالا در معرض اخراج از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

جف بزوس، مدیرعامل آمازون تصمیم دارد 33 میلیون دلار از دارایی های خود را به بورسیه تحصیلی افرادی اختصاص دهد که در کودکی به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده و حالا در معرض اخراج از این کشور قرار دارند.

این افراد که از آنها به عنوان رویاپردازان نام برده می شود و حدود 800 هزار نفر برآورد شده اند طبق قانون داکا که در دولت اوباما به تصویب رسیده بود از حق تحصیل و کار در آمریکا برخوردار شده بودند.

با این حال قانون داکا رسما در اسفند ماه به پایان می رسد اما یک قاضی فدرال در سانفرانسیسکو موقتا مانع از انقضای این برنامه شده است.

بزوس که حالا به لطف درآمدهای آمازون به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شده به همراه همسرش قصد دارند این کمک مالی را به موسسه TheDream.US اهدا کنند. این مبلغ هنگفت بزرگترین کمک اهدایی به این موسسه از سال 2014 محسوب شده و هزار نفر از رویاپردازان را تحت پوشش قرار خواهد داد.رویاپردازنمدیر عامل آمازون در بیانیه ای که در این رابطه منتشر کرده به داستان مهاجرت پدرش اشاره کرده است:

پدر من زمانی که در 16 سالگی و در قالب برنامه مهاجرت معدنکاران کوبایی به آمریکا آمد، تک و تنها بود و با زبان انگلیسی هم آشنایی نداشت. با این حال وی با اراده و پشتکار خود و کمک دیگران توانست به شهروندی قابل احترام تبدیل شده و به کشور خدمت کند.

سازمان TheDream.US با 70 کالج کم هزینه در 15 ایالت آمریکا همکاری کرده و 3 هزار دانشجوی تحت پوشش آن در طول 4 سال تحصیلی مجموعا 33 هزار دلار بورس تحصیلی برای مخارج شهریه، کتاب و غیره دریافت می کنند.

پیش از این نیز گروهی از مدیران عامل کمپانی های فعال در حوزه فناوری از جمله مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، جک دورسی مدیرعامل توییتر و تیم کوک مدیرعامل اپل در بیانیه ای خطاب به رییس جمهور ایالات متحده خواستار تمدید قانون داکا شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Iman Mgh
    Iman Mgh | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    اونوقت بیل گیتس ۲ میلیارد دلار داده

مطالب پیشنهادی