ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ملاقات های اخیر نمایندگان اپل در CES 2018 خبر از توسعه هدست واقعیت افزوده می دهد

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ نمایندگان اپل در رویداد CES 2018 با تعدادی از تأمین کنندگان جهت ساخت قطعات مورد نیاز برای تولید هدست واقعیت افزوده ملاقات کرده اند. این گزارش اطلاعات بیشتری در مورد ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ نمایندگان اپل در رویداد CES 2018 با تعدادی از تأمین کنندگان جهت ساخت قطعات مورد نیاز برای تولید هدست واقعیت افزوده ملاقات کرده اند.

این گزارش اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات ملاقات ها و موضوعات مورد بحث ارائه نداده، ولی این مسئله نشان می دهد که اپل به طور جدی در پی توسعه هدست واقعیت افزوده خود است.

اپل برای توسعه هدست واقعیت افزوده خود سیستم عامل rOS را توسعه می دهد

نسخه های اولیه این هدست احتمالاً دارای نمایشگر مستقل خواهد بود. همچنین پردازنده جداگانه ای برای آن در نظر گرفته خواهد شد. سیستم عامل آن نیز احتمالاً سیستم عامل ویژه اپل که به طور اختصاصی برای هدست های واقعیت مجازی در حال توسعه است، یعنی «rOS» خواهد بود. با این حال احتمال می رود که همین حالا هم نمونه های اولیه از این هدست توسعه داده شده باشد.

گزارشی که در نوامبر سال 2017 (آبان تا آذر ماه سال جاری) ارائه شده بود، خبر از این مسئله می داد که اپل هنوز به راه حل نهایی برای نحوه کنترل هدست و اجرای اپ ها دست پیدا نکرده، ولی ظاهراً تحقیق در زمینه نمایشگر لمسی، فعال کردن دستیار صوتی هوشمند Siri و ژست های حرکتی مرتبط با تکان های سر در آزمایشگاه های این کمپانی ادامه دارد.

مهندسان اپل از هدست HTC Vive برای آزمایشات خود استفاده می کنند

همچنین گزارش شده که مهندسان شرکت ساکن کوپرتینو در حال آزمایش اپلیکیشن های مختلف، از جمله فیلم برداری 360 درجه و برگزاری جلسات مجازی هستند.به نظر می رسد در حال حاضر مهندسان اپل از هدست HTC Vive برای آزمایش های خود استفاده می کنند.

اپل پیش از این کمپانی «Vrvana» را که سازنده هدست های واقعیت افزوده بود، تصاحب نموده بود. کوپرتینویی ها همچنین شرکت «SensoMotoric Instruments» را که در زمینه توسعه فناوری های مرتبط با ردیابی چشم تخصص دارد خریداری کرده بودند. لذا به نظر می رسد علی رغم برخی گمانه زنی ها که خبر از لغو شدن پروژه هدست واقعیت افزوده توسط اپل می دهند، این شرکت همچنان در توسعه آن مصمم است.

انتظار می رود هدست واقعیت افزوده اپل تا سال 2020 معرفی شود. بر اساس گزارش ها شرکت های دیگری از جمله فیسبوک و گوگل نیز در رویداد CES در پی یافتن تأمین کنندگان برای تولید هدست های واقعیت افزوده خود بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی