ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی بوئینگ از طرح نسل بعدی هواپیمای SR-71 با 5 برابر سرعت صوت

کمپانی بوئینگ به تازگی از طرح مفهومی هواپیمای مافوق صوتی پرده برداشته که می تواند به 5 برابر سرعت صوت دست پیدا کند و جایگزینی برای هواپیمای مافوق صوت SR-71 بلک برد خواهد بود. این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

کمپانی بوئینگ به تازگی از طرح مفهومی هواپیمای مافوق صوتی پرده برداشته که می تواند به 5 برابر سرعت صوت دست پیدا کند و جایگزینی برای هواپیمای مافوق صوت SR-71 بلک برد خواهد بود.

این طرح در انجمن انستیتو فناوری های علمی ستاره شناسی و هوانوردی اورلاندوی آمریکا به نمایش در آمده. به گفته «ساندرا انگرز» سخنگوی بوئینگ این هواپیما به منظور عملیات شناسایی با سرعت مافوق صوت به کار خواهد رفت. به گفته او: «ما همواره در پی مفهوم هایی در حیطه  فناوری هایی هستیم که از سوی مشتریان درخواست می شود».

به گفته «کوین بوکات» دانشمند ارشد در زمینه مافوق صوت، دُم های دوگانه هنوز به عنوان طرحی قابل پیاده سازی در زمینه طراحی هواپیماهای مافوق صوت است. قرار است این هواپیما ابتدا در یک نمونه اولیه و برای تست، در اندازه جنگنده f-16 و با یک موتور ساخته شود و سپس نمونه اصلی آن در اندازه ای در حد SR-71 بلک برد ساخته خواهد شد.

there-were-however-12-blackbirds-lost-to-crashes
هواپیمای مافوق صوتSR-71 نه مسلح بود و نه می توانست از خود دفاعی انجام دهد، بنابراین باید تمامی امکانات در اختیارش قرار می گرفت تا رادار گریز باشد و دشمن نتواند آن را از کار بیندازد. در طول تاریخ 30 ساله، هیچ SR-71 ای شکست نخورد. با این حال 12 پرنده سیاه دچار سانحه شده و از بین رفتند.

بوئینگ همچنین در حال حاضر مشغول آزمایش هواپیماهای بدون سرنشین «X-43»  و «X-51» است. در سال 2013 این کمپانی نسخه کوچکی از X-51 را آزمایش کرد و در این حین هواپیما پیش از سقوط در اقیانوس، به مدت 3 دقیقه به 5.1 برابر سرعت صوت دست یافت. در آن آزمایش هواپیمای یاد شده از یک هواپیمای B-52 رها شد و از یک بوستر جت بهره می برد.

کمپانی لاکهید مارتین نیز با طراحی «SR-72» به دنبال تولید جایگزینی برای «SR-71» است. بر اساس گزارش ها پیش بینی می شود هواپیمای ساخت لاکهید مارتین در حدود سال 2020 برای آزمایش های اولیه آماده شود.

پیشنهاد می کنیم مطلب ویژه دیجیاتو در مورد هواپیمای SR-71 بلک برد را نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی