ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Turkmenistan Just Banned Black cars
خودرو

ترکمنستان تردد خودروهای مشکی رنگ را در عشق آباد ممنوع کرد

مقامات ترکمنستان در اقدامی بسیار عجیب تردد هر گونه خودروی مشکی رنگ را در پایتخت این کشور یعنی عشق آباد ممنوع اعلام کردند. این سیاست در حالی اتخاذ می شود که از سال 2015 واردات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۰

مقامات ترکمنستان در اقدامی بسیار عجیب تردد هر گونه خودروی مشکی رنگ را در پایتخت این کشور یعنی عشق آباد ممنوع اعلام کردند. این سیاست در حالی اتخاذ می شود که از سال 2015 واردات اتومبیل هایی که رنگ مشکی داشته باشند، ممنوع شده است.

بر اساس گزارش یکی از نشریات محلی به نام Chronicles of Turkmenistan، برخی از شهروندان عشق آباد اخیرا هنگام خروج از خانه در اوایل صبح، نتوانسته اند خودروهای خود را پیدا کنند! اندکی بعد از این واقعه، معلوم شده که خودروهای این افراد با یدک کش به پارکینگ های دولتی انتقال داده شده اند.

black lada

با ورود به سال جدید، وسایل نقلیه بعضی از اهالی عشق آباد به آنها بازگردانده شده، البته این اتفاق در شرایطی رخ داده که مالکین خودروهای مذکور برگه تعهدی را امضا کرده باشند. در این تعهدنامه آنها موظف می شوند که پس از دریافت خودروی خود رنگ آن را تغییر داده و از رنگ سفید یا رنگ های روشن مشابه استفاده کنند.

Lada Riva 1500E

این اقدام مقامات ترکمنستانی باعث افزایش قیمت ها در بین کارگاه های رنگ آمیزی خودرو شده، طوری که بهای رنگ آمیزی کامل بدنه یک خودرو از 500 دلار به 1000 دلار یا حتی بیشتر رسیده است.

یکی از دارندگان خودروهای مشکی رنگ در عشق آباد در مصاحبه ای رادیویی گفته:

وقتی به یکی از کارگاه های رنگ آمیزی مراجعه کردم، به من گفتند که این کار 7000 منات هزینه خواهد داشت. اما در عرض یک هفته این رقم به 11000 منات رسیده است. حقوق من 1000 منات است، با این حساب حتی اگر تمامی حقوقم را پس انداز کنم، باید حدود یک سال برای تغییر رنگ خودروی خود منتظر بمانم.

black car

هنوز دلیل اصلی این موضوع مشخص نیست، ولی برخی عقیده دارند علاقه شدید قربان علی بردی محمدف رئیس جمهور ترکمنستان به رنگ سفید و اعتقاد وی به خوش یمن بودن این رنگ، سبب عملی شدن این اقدام بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • reza
    reza | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    وقتی قدرت دست دیوانه ها باشه،مدام اتفاقات عجیب و غریب و خنده دار و .‌.. اتفاق می‌افته

  • Javad Rajaei
    Javad Rajaei | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    قیمت رنگ ماشیناشون چه زیاده‌ ، عجیبه

  • مرگ بر ساندیس خور
    مرگ بر ساندیس خور | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    به زودی در ایران:تردد ماشین های غیر ملی ممنوع است و مجازات آن اعدام میباشد?

  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    پس فردا نگه میخوام شهر صورتی بشه??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی