ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ممنوعیت حمل چمدان هوشمند همراه با باتری لیتیومی در بسیاری از خطوط هوایی از 25 دی

ایده چمدان هوشمندی که به صورت خودکار به دنبال شما بیاید، در صورت گم شدن موقعیتش را به شما اطلاع دهد و یا از طریق وایفای برایتان اینترنت فراهم کند جالب به نظر می رسد. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

ایده چمدان هوشمندی که به صورت خودکار به دنبال شما بیاید، در صورت گم شدن موقعیتش را به شما اطلاع دهد و یا از طریق وایفای برایتان اینترنت فراهم کند جالب به نظر می رسد. پیش از این نیز بسیاری از کمپانی ها از جمله «ForwardX» این امکانات یا برخی از آنها را فراهم کرده اند. ولی به نظر می رسد دیگر امکان استفاده از برخی از آنها در بسیاری از پروازها وجود نداشته باشد، زیرا از فردا، 25 دی ماه تعدادی از خطوط هوایی قصد دارند از حمل چمدان هایی که باتری های لیتیومی دارند که قابل جدا شدن نیستند، جلوگیری نمایند.

بر اساس گزارشی که اداره هوانوردی فدرال آمریکا در سال 2017 منتشر کرد، تقریباً هر 10 روز یک باتری یون لیتیوم در هواپیما آتش می گیرد. این مسئله موجب شده اتحادیه حمل و نقل بین المللی دستور العمل هایی برای حدود 300 خط هوایی عضو صادر کند تا بدین ترتیب حمل و نقل کیف های هوشمند دارای باتری های لیتیوم یون را محدود نمایند.

بر اساس دستور العمل جدید یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) کیف های هوشمند مذکور یا باید به عنوان کیف قابل حمل توسط مسافر حمل شوند (اجازه بارگذاری آنها در بخش بار هواپیما وجود ندارد)، یا مسافر باید باتری های آنها را جدا کرده و به بخش تحویل بار بسپارند. این انجمن اعلام کرده در صورتی که باتری ها جدا نشوند، امکان حمل آنها وجود نخواهد داشت.

این تصمیم موجب شده برخی از سازندگان چمدان هوشمند مجبور به باز طراحی محصولاتشان شوند و آنها را به گونه ای طراحی کنند که کاربران به راحتی بتوانند باتری ها را از جای خود خارج کنند.

بدین ترتیب به نظر می رسد آینده این چمدان ها از آن کمپانی هایی باشد که چمدان هوشمند بدون نیاز به باتری لیتیوم یون را عرضه کرده اند. مدیر عامل کمپانی «Heys International» سازنده چمدان های هوشمند به خبرگزاری CNBC اعلام کرده این کمپانی برای جلوگیری از  مشکل ساز شدن چنین قوانینی، چمدان هایش را به باتری های قلمی (سایز AA) مجهز کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی