ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Toyota-GR_Super_Sport_Concept-2018
خودرو

تویوتا از یک سوپر اتومبیل مفهومی 986 اسب بخاری رونمایی کرد

بعد از مرسدس بنز و استون مارتین که با سوپر اتومبیل های Project One و Valkyrie قصد دارند استانداردهای جدیدی را وارد صنعت خودروسازی کنند، اکنون نوبت به تویوتا رسیده تا با معرفی یک کانسپت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

بعد از مرسدس بنز و استون مارتین که با سوپر اتومبیل های Project One و Valkyrie قصد دارند استانداردهای جدیدی را وارد صنعت خودروسازی کنند، اکنون نوبت به تویوتا رسیده تا با معرفی یک کانسپت خیره کننده، عزم خود را برای تولید یک سوپر اتومبیل شگفت انگیز نشان دهد.

Toyota-GR_Super_Sport_Concept-2018

این خودروی مفهومی GR Super Sport نامگذاری شده و به لحاظ ظاهری شباهت هایی با مدل حاضر در مسابقات کلاس LMP1 یعنی TS050 Hybrid دارد. البته به گفته تویوتا این دو اتومبیل از قطعات فنی مشترکی بهره می برند، با این حساب شاید بتوان GR Super Sport را یک خودروی مسابقه ای خیابانی توصیف کرد.

Toyota TS050 HYBRID

همانند TS050 Hybrid، کانسپت GR Super Sport به یک پیشرانه هیبریدی - شامل موتور 2.4 لیتری V6 توئین توربو و سیستم هیبریدی اختصاصی تویوتا – مجهز شده است. این پیشرانه در مجموع توانایی تولید 986 اسب بخار قدرت را دارد.

Toyota-GR_Super_Sport_Concept-2018 (5)

مفهومی جدید ژاپنی ها بر روی رینگ های 18 اینچی و تایرهایی با مشخصات 330/710 R18 حرکت می کند. در نمای عقب این خودرو، خبری از شیشه نبوده و دو خروجی اگزوز جای آن را گرفته اند. در نمای جلو نیز هیچ اثری از چراغ های اصلی دیده نمی شوند؛ وظیفه آینه های جانبی هم به دو دوربین محول شده است.

Toyota-GR_Super_Sport_Concept-2018

بی تردید شکل بدنه ایرودینامیک GR Super Sport، بارزترین ویژگی ظاهری آن محسوب می شود. در این بین عناصری مثل اسپلیتر بزرگ جلو، دیفیوزر عقب، باله عریض پشتی و شکاف های متعدد برای ورود یا خروج هوا نیز نقشی بسزا در هر چه خاص تر کردن نمای بیرونی این خودرو ایفا می کنند.

Toyota-GR_Super_Sport_Concept-2018

درست است که GR Super Sport یک اتومبیل مفهومی به شمار می رود، اما مدیر عامل تویوتا یعنی آقای آکیو تویودا پیش از این از علاقه شدید خود برای تولید یک سوپر اتومبیل خیابانی با پیشرانه ای هیبریدی نشان داده؛ علاوه بر این آقای شیگکی تومویاما (Shigeki Tomoyama) مدیر بخش گازو ریسینگ نیز از احتمال تولید اتومبیل سوپر اسپرت در آینده نزدیک خبر داده است.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند GR Super Sport در آینده نه چندان دور به مرحله تولید رسیده و شاهد یک ابر اتومبیل ژاپنی با نشان تویوتا یا گازو ریسینگ خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    همشون محشرن

مطالب پیشنهادی