ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Contra-Hero-Returns
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Contra Return؛ یاد باد آن روزگاران، یاد باد

Contra Return بهترین بازگشتی بود که یک سری قدیمی می توانست روی اسمارت فون ها داشته باشد. در ساعات اولیه به خاطر حس نوستالژی و حضور تمام المان های خوب قسمت های پیشین جذب می ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

Contra Return بهترین بازگشتی بود که یک سری قدیمی می توانست روی اسمارت فون ها داشته باشد. در ساعات اولیه به خاطر حس نوستالژی و حضور تمام المان های خوب قسمت های پیشین جذب می شوید و همان لحظه که این پرده نوستالژی کنار می رود، بازی با ویژگی های متنوعش شگفت زده تان می کند.

Contra Return بهترین بازگشتی بود که یک سری قدیمی می توانست روی اسمارت فون ها داشته باشد

در واقع کمپانی Tencent با Return کاری کرده که خیلی از سازندگان بزرگ نتوانستند انجامش دهند. برعکس دیگر ادامه های عناوین نوستالژی که معمولا کاری به جز خراب کردن خاطرات بازیکن ندارند، قسمت جدید کنترا به بهترین حالت ممکن گذشته را برای کسانی که با این سری دوست داشتنی خاطره دارند زنده می کند.

البته مقایسه Return با بازی های کنسول ها یا رایانه های شخصی درست نیست ولی باز در همین مقیاس نیز Tencent کار ارزشمندی انجام داده است. به خصوص اینکه خود کونامی، صاحب آی پی کنترا، قبلا یک بار شانسش را برای آوردن کنترا به تلفن های هوشمند امتحان کرده بود و شکست خورد.

اما اصلا کُنترا چیست؟ کنترا یکی از قدیمی ترین بازی های سبک شوتر است که ابتدا برای دستگاه های آرکید عرضه شد و به خاطر وجود بخش دو نفره که در آن زمان خیلی باب نبود توانست طعم موفقیت را بچشد. بعد از محبوبیت نسخه آرکید بازی نیز کونامی عنوانش را برای کنسول ها منتشر کرد و همین اتفاق زمینه ساز ساخت عناوین بیشتر از این سری بود.

Contra Hero Returns
با این وضعیتی که Tencent پیش گرفته آن ها می توانند دیزنی صنعت بازی های موبایل بشوند، آن ها چند وقت پیش سوپرسل را خریدند و با عرضه Arena of Valor نیز رکورد بیشترین تعداد بازیکن همزمان یک بازی موبایل را شکستند.

از این اتفاقاتی که پیرامون شان حرف می زنیم حدود 30 سال می گذرد و در این مدت کنتراهای زیادی عرضه شده اند که هر چند بعضی ها به محبوبیت رسیدند ولی عمدتا نتوانستند به اندازه قسمت های اولیه جریان ساز شوند. آخرین قسمت هم  همین Contra Return است که چند ماه پیش انتشار یافت.

بازی دقیقا مشابه کنتراهای دهه 90 است. با عنوانی در سبک Run & Gun مواجه هستیم که در آن اسلحه خود را به دست می گیرید، در مسیری مستقیم می روید و با دشمنان می جنگید. در این میان گاهی اوقات با زدن وسایل پرنده می توانید اسلحه های جدید به دست بیاورید.

کلیت گیم پلی همین بود که خواندید ولی سازنده با اضافه سازی المان های بیشتر موفق شده عنوانی کاملا امروزی ولی خاطره انگیز بسازد. یکی از آن ها به وجود شخصیت های مختلف بر می گردد که هر کدام دو قابلیت ویژه مخصوص به خود را دارند که در نبردها کاملا به کارتان می آید.

Contra Return
از قطعه های قدیمی سری کنترا در بازی استفاده شده است. جدا از بخش تک نفره، این عنوان دارای قسمت چند نفره نیز هست که به صورت تک نفره یا گروهی به نبرد با بقیه بازیکن ها می روید.

این کاراکترها عمدتا همان شخصیت هایی هستند که قبلا در عناوین پیشین کنترا دیده ایم ولی بین آن ها چهره های جدیدی نیز به چشم می خورد که البته چه از لحاظ پوشش و چه توانایی هایشان بی شباهت به بعضی از معروف ترین کاراکترهای دنیای بازی های ویدیویی نیستند.

در کنار این مسئله اسلحه ها هم نقش زیادی روی افزایش تنوع بازی ایفا کرده اند. در هر مرحله دو اسلحه قابل ارتقا دارید که می توانید آن ها را از بین تجهیزات مختلف انتخاب کنید. البته پیش از استفاده باید ابتدا کارت های مربوط به هر اسلحه و شخصیت را بیابید.

به صورت کلی سازنده در قسمت گیم پلی با الهام از بازی های نقش آفرینی تمام تلاشش را به کار گرفته تا برخلاف دیگر بازی های سبک Run & Gun امروزی Contra: Return خیلی زود خسته کننده نشود که اینگونه هم شده است؛ بازی دنیایی از سرگرمی بوده و ساعت ها میخکوب تان می کند.

Contra-konami
یکی از خاطره انگیزترین باس های سری کنترا؛ Contra: Return پر از این لحظه های نوستالژی است. البته بعضی مراحل بازی بیش از اندازه کوتاه بوده و همین که گرم می شوید تمام می شوند.

اما در کنار تمام این ویژگی های مثبت و سرگرم کننده المانی که Contra Return را تبدیل به یکی از بهترین های اسمارت فون ها حداقل برای کسانی که با سری کنترا خاطره دارند کرده الهام از قسمت های اولیه این مجموعه در بخش طراحی مراحل و دشمنان است.

بازی به همراه چند محیط جدید و انحصاری خود، چندین مرحله با شکل و شمایل قدیمی دارد که به خوبی با مکانیزم های کنونی گیم پلی هماهنگ شده اند و هنگام تجربه آن ها کوهی از خاطرات روی سرتان سرازیر می شود. همچنین در اینجا گستردگی خوب مراحل، دشمنان و گرافیک زیبا به کمک مکانیزم های متنوع گیم پلی آمده اند تا بازی را جذاب تر کنند.

Contra Return عنوانی است که علاقه مندان به سری کنترا به هیچ وجه نباید از دست بدهند. اگر هم تاکنون بازی از این مجموعه را انجام نداده اید همچنان با دانلود این عنوان چیزی را از دست نمی دهید. چون می توانید انتظار یکی از بهترین های سبک Run & Gun را روی تلفن های هوشمند داشته باشید.

چگونه Contra Return را دانلود کنیم؟

Contra-Tencent-gamelplay
بازی با وجود زبان چینی خود و مراحلی که برای دانلودش طی کنید همچنان از با ارزش ترین عناوین موبایل است. مشخص نیست چه زمانی بازی به عرضه جهانی می رسد.

برخلاف دیگر عناوین اندرویدی، بازی Contra Return در گوگل پلی منتشر نشده و فعلا به صورت محدود شاهد عرضه آن در چین هستیم. به همین خاطر هم زبان بازی انگلیسی نیست که البته با وجود توضیحات تصویری، بدون هیچ مشکلی می توانید از تجربه این عنوان لذت ببرید.

اما برای دانلود بازی: دو راه دارید. یا از وب سایت اصلی خود بازی آن را دریافت کنید و یا به کمک وب سایت های کمکی لینک را بگیرید. تفاوتی نمی کند و به خودتان بستگی دارد ولی فراموش نکنید که بعد از دانلود فایل نصبی باید حدود 1 گیگابایت دیتا را از درون خود بازی دانلود نمایید که در حالت کلی حجم این عنوان را به 1600 مگابایت می رساند.

بعد از دانلود بازی از شما می خواهد تا با اکانت وب سایت QQ یا اکانت وی چت وارد شوید. پیشنهاد می کنیم یک اکانت وی چت بسازید، نهایت چند دقیقه طول می کشد و بعد از اتمام کارتان دسترسی های برنامه را ببندید. شاید کمی این مسیر طولانی به نظر برسد ولی کاملا ارزشش را دارد. بازی آنلاین است و برای تجربه اش نیازمند نرم افزار تغییر آی پی نیستید.

Contra: Hero Returns

Contra: Hero Returns

سازنده: Tencent قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1560 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • حسن حسنی
    حسن حسنی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

    سلام.بازی عالیه، فک نمیکردم بازی کنترا، بهترین و چالش انگیزترین بازی دوران کودکیم ، اونم با این گرافیک عرضه بشه

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    تو یکی از این کنسول های دستی بازیش میکردم بچگی. چه حجمی داره!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی