بیشتر از یک سال پیش بود که هواوی سامسونگ را به خاطر نقض حقوق مالکیت معنوی اش در حوزه تکنولوژی ها و نرم افزارهای موبایل (4G LTE) هم در آمریکا و هم در چین مورد پیگرد قانونی قرار داد.

برخلاف آنچه در بسیاری از پرونده های حقوقی مشاهده می کنید شاکی این پرونده در دادخواست خود خواهان دریافت جریمه نشده بود و در مقابل خواستار آن بود که سامسونگ نیز امکان استفاده از پتنت هایش را برای آن فراهم نماید.

سامسونگ در آن زمان واکنش روشنی به ادعاهای هواوی نداد اما درخواست هایی که شاکی در پرونده مطرح کرده بود بیشتر شبیه به چانه زنی برای خرید چیپ بود تا تلاش برای تنبیه رقیب. با در نظر داشتن بندهای مختلف پرونده بسیاری پیش بینی کرده بودند که سامسونگ احتمالا در خارج از دادگاه با شاکی کنار می آید و پرونده نیز مختومه می شود.

هوآوی خواستار استفاده متقابل از پتنت های سامسونگ شده بود

با این حال اما چنین اتفاقی نیافتاد چراکه سامسونگ نشان داد ابدا قصد سازش با رقیب خود را ندارد. هواوی نیز در پاسخ شکایت خود را در دو شهر دیگر چین مطرح کرد. در همین راستا هم دادگاه حل اختلاف Quanzhou رای تازه ای را صادر کرد که براساس آن سامسونگ موظف می شد مبلغ ۱۱.۶ میلیون دلار را به عنوان خسارت به شاکی پرداخت نماید.

روز گذشته اما مشخص گردید که قاضی پرونده در شنژن حکم خود را علیه سامسونگ صادر کرده و از این شرکت خواسته فروش محصولاتی که پتنت هواوی را نقض کرده اند متوقف نموده و مبلغ اندکی را هم بابت هزینه های دادرسی پرداخت نماید.

سامسونگ نیز در واکنش اعلام کرده که اقدامات مقتضی را انجام می دهد و پاسخ مناسبی به این حکم خواهد داد.