ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن جابزوی؛ راهکاری مدرن برای تعیین مسیر شغلی

وقتی از کودکان می پرسید که می خواهند در آینده چه کاره بشوند، عناوینی مثل «خلبان» و «هنرپیشه» و «پزشک» بارها و بارها به گوش تان می رسد. اما حقیقت ماجرا اینجاست که همه منابع ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

وقتی از کودکان می پرسید که می خواهند در آینده چه کاره بشوند، عناوینی مثل «خلبان» و «هنرپیشه» و «پزشک» بارها و بارها به گوش تان می رسد. اما حقیقت ماجرا اینجاست که همه منابع لازم برای رسیدن به چنین مشاغلی را ندارند و از طرفی ضعف سیستم آموزشی کشور در «کشف، پرورش و هدایت استعدادها» موضوع دیگری است که افراد را از رسیدن به جایگاه مناسب شان در جامعه باز می دارد.

جابزوی یک سامانه تناسب سنجی شغلی است

همین موضوع افراد مستعد را مجبور می کند که برای کسب درآمد، وارد مسیر شغلی ای بشوند که شاید با رویاهایشان فاصله زیادی داشته باشد. با این وجود جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با طراحی یک اپ تلاش کرده اند که مسیر شما را برای رسیدن به شغلی که دوست دارید، هموار تر کنند.

جابزوی یک سامانه تناسب سنجی شغلی است؛ جایی که با انجام تست های روان شناسی می توانید به روحیات و مهارت های فردی تان پی ببرید، از مشاغل متناسب با این توانایی ها با خبر شده و در نهایت با ساخت و ارسال رزومه، در مسیر استخدام شرکت ها هدایت شوید.

اولین قدم در جابزوی، وارد کردن سوابق کاری و مدارک تحصیلی و توانمندی هاست؛ اطلاعاتی که همراه با مهارت های رفتاری، مسیر شغلی تان را ترسیم می کنند.

جابزوی همان مسیری را در پیش گرفته که در اپلیکیشن کارجو+ [بررسی دیجیاتو] دیده بودیم، با این تفاوت که بیشتر روی نقش خود به عنوان یک پل ارتباطی میان کارجو و کارفرما متمرکز شده. این یعنی احتمال آنکه از طریق جابزوی به شغل مورد علاقه تان برسید «کمی» بیشتر است، هر چند خود این موضوع به فاکتورهای زیادی بستگی دارد.

برای رسیدن به این هدف، مراحلی هست که باید در جابزوی طی کنید. خوشبختانه رابط کاربری منظم اپلیکیشن و راهنمایی هایی تصویری اش باعث شده اند که پیشروی در این مراحل برای همه افراد کار آسانی باشد.

مدت زیادی از شروع به کار جابزوی نگذشته و اطلاعاتش به مرور زمان در حال تکمیل شدن هستند

اولین کاری که در جابزوی می کنید، وارد کردن اطلاعات است. این که کجا درس خوانده اید، سوابق کاری تان چیست فکر می کنید در انجام چه کارهایی تبحر دارید؟ بعضی از این موارد از قبل در اپلیکیشن تعریف شده اند تا با یک جستجو بتوانید آن ها را به پروفایل تان اضافه نمایید.

اما اگر به طور مثال مهارت خاصی در دیتابیس اپلیکیشن وجود نداشت، می توانید آن را به طور دستی به فهرست مهارت ها اضافه کنید. اینجا یکی از ضعف های جابزوی آشکار می شود که بعضی دانشگاه های مطرح و مهارت های رایج در دیتابیس آن وجود ندارند و مجبورید که آن ها را به طور دستی بنویسید. البته امید می رود که این موضوع به مرور زمان و با آپدیت اپلیکیشن برطرف شود.

تست های معتبر روانشناسی ملاک خوبی هستند تا بدانید به درد چه کارهایی می خورید.

اما وقتی که جابزوی به شناختی نسبی از شما رسید، حالا نوبت به خودتان می رسد که در آن به «خودشناسی» برسید. تست های معتبر شخصیت شناسی MBTI و هالند و تست مهارت های رفتاری برای رسیدن به این مقصود در جابزوی گنجانده شده اند.

با انجام این تست های بسیار مفید، به حقایقی از درون خود پی می برید که می توانند هدایت گر شما در مسیر شغلی آینده تان باشند. خود جابزوی هم نتایجی که از تست ها می گیرید را کنار سوابق و اطلاعات شما قرار می دهد تا پیشنهادهای شغلی خود را ارائه کند.

با انجام تست ها به حقایقی پی می برید که می توانند هدایت گر شما در مسیر شغلی آینده تان باشند

پیشنهادها بر اساس سابقه کاری، مدرک تحصیلی، توانمندی ها و مهارت ها ارائه می شوند و جالب این که در هر کدام اعلام شده که چند درصد به تیپ شخصیتی و مهارت هایتان شباهت دارند. نکته خوب اینجاست که با ارائه هر پیشنهاد، مثلا شغل «طراح فضای سبز»  جابزوی یک شرح کلی از این شغل هم به شما می دهد و ممکن است بعضی شرکت های فعال در این حوزه را هم به شما معرفی نماید.

این خصوصیت جابزوی که صرفا به کشف استعدادها اکتفا نکرده و یک شغل واقعی را به شما پیشنهاد می کند بدون شک بهترین و مفیدترین قابلیت این اپلیکیشن به حساب می آید.

مرحله پایانی، آنالیز اطلاعات و پیشنهاد مشاغلی است که برای شما مناسب ترند. جابزوی حتی می تواند شرکت های مرتبط با مسیر شغلی تان را هم به شما معرفی کند.

اما به نظر می رسد که این بخش، یعنی معرفی شرکت ها در جابزوی هنوز نیاز به تکمیل دارد. جابزوی اگر چه برای بعضی سمت های شغلی (به خصوص برنامه نویسی و مشاغل مرتبط با کامپیوتر) پیشنهادات خوبی ارائه می کند، اما پیشنهاداتش برای مشاغل حوزه های دیگر به طور واضحی کمتر هستند.

البته باید این نکته را بدانید که مدت زیادی از شروع به کار جابزوی نگذشته و اطلاعاتش به مرور زمان در حال تکمیل شدن هستند. بنابراین شاید با آپدیت های بعدی عملکرد بهتری از اپلیکیشن را در این قسمت ببینیم.

از قابلیت «رزومه ساز» می توانید برای ساخت یک رزومه گرافیکی استفاده کنید

تا آن زمان، می توانید از قابلیت «رزومه ساز» اپ برای ساخت یک رزومه گرافیکی از سوابق کاری و مهارت هایتان استفاده کنید که به طور خودکار ساخته می شود و می تواند به جز جابزوی در جاهای دیگر هم به کارتان بیاید.

در انتها و برای جمع بندی صحبت ها باید بگوییم که شاید جابزوی هنوز در یافتن شغل برای تمام رشته های تحصیلی عملکرد یکسانی نداشته باشد، و فعلا امکان مقایسه مهارت ها با دیگر کاربران (که از لحاظ آماری ارزش بالایی دارد) در آن وجود ندارد، اما جزو معدود اپ های مفیدی است که در مسیر حل مشکل بزرگی از جامعه که همان «بیکاری» است قدم برداشته و همین آن را به محصولی ارزشمند و شایسته تقدیر در میان اپ های ایرانی تبدیل می کند.

از این اپلیکیشن می توانید به طور کاملا رایگان در دیوایس های اندرویدی خود استفاده کنید.

جابزوی ( مسیر شغل ها )

جابزوی ( مسیر شغل ها )

سازنده: جابزوی دانشگاه فردوسی قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • _@_!N
    _@_!N | ۲۶ دی ۱۳۹۶

    کافه بازار خخخ

  • thepjt
    thepjt | ۲۶ دی ۱۳۹۶

    تا وقتی اپلیکیشنی خودش اینقدر برای خودش ارزش قایل نیست که خودشو تو جایی مثل گوگل پلی قرار بده ... ما هم ارزشی برای نصب کردنش قایل نیستیم.

    اپ های معروف و پر کاربر ایرانی مجبورند اطلاعات ما رو به برخی ها بدهند ... اگر نه کارشان ساخته و درب و تخته شان جمع شده است .
    بنابر این بازاری .روی گوشی من وجود نخواهد داشت ...

    • thepjt
      thepjt | ۲۶ دی ۱۳۹۶

      ضمن اینکه ، ارزش یک برنامه کاریابی به دو چیزه : میزان جوینگان کار و تنوع اونها .. و میزان شرکت ها و جویندگان کارمند و تنوع اونها . جایی که 90 درصد شرکت ها اصلا موقع جذب نیرو حتی نگاه هم به این روش ها نمیندازند .
      و اگر نتونند نیرو مورد نظر رو بین دور و بری ها و ... پیدا کنند ، نهایتا یک آگهی به همشهری بدند .... تو بسیاری از حوزه های کاری ( غیر از شرکت های آی تی محور ) وضع به همین منواله . مدیران و کارمندان ارشد بسیار عقب هستند از مواردی مانند اپ ها و غیره .

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    مثلا پسر یا دخترا می گن مثلا پرستار یا دکتر می شیم ولی بعدا به دلایلی یا میوه فروشی می زنن یا آرایشگاهی چیزی

  • alex
    alex | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    کافه بازار کی داره apk یا لینک گوگل بذارید

مطالب پیشنهادی