ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تصاویر بی ام و سری 8 لو رفت

در اواخر هفته گذشته بود که عکس هایی از مدل نهایی بی ام و سری 8 که قرار است بعد از 28 سال به روی خط تولید این شرکت بازگردد منتشر شد. این خودرو از ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

در اواخر هفته گذشته بود که عکس هایی از مدل نهایی بی ام و سری 8 که قرار است بعد از 28 سال به روی خط تولید این شرکت بازگردد منتشر شد. این خودرو از المان های طراحی مدل کانسپت سری 8 که چندی پیش توسط بی ام و رونمایی شده بود بهره می برد.

در واقع سری 8 بالاترین سری از مدل های بی ام و به شمار می رود و به نوعی گل سرسبد محصولات بی ام و در کلاس کوپه های لوکس بازار است. این خودرو رقیب مستقیم مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال GT خواهد بود.

سری 8 را باید به نوعی نسخه دو درب سری 7 دانست که از پلت فرم و مشخصات فنی یکسانی بهره می برند. گرچه بی ام و برای این که سری 8 را به مقدار بیشتری به نسبت سری 7 متفاوت کند، با زبان طراحی دگرگون شده این خودرو را روانه میدان خواهد کرد تا نسل جدیدی از محصولات این شرکت را به نمایش بگذارد.

مدل پایه این خودرو به احتمال زیاد از موتور های 6 سیلندر خطی بی ام و در نسخه بنزینی و دیزلی بهره مند خواهد شد و موتور 4.4 لیتری V-8 در مدل 850i استفاده خواهد شد. در اخر از یک موتور 12 سیلندر توربوشارژ شده نیز به عنوان گل سرسبد سری 8 استفاده خواهد شد.

اما اسپرت ترین نسخه را باید مدل M8 دانست که با استفاده از کیت بدنه خشن و خاص M به همراه موتور 4.4 لیتری V-8 که در آخرین نسل از بی ام و M5 به کار گرفته شده است، قدرت بخش این مدل خواهد بود. احتمال استفاده از سیستم M xDrive یا همان سیستم چهارچرخ محرک نیز وجود دارد.

به نظر می رسد بی ام و مدل های کوپه و کانورتیبل سری 6 خود را بازنشسته کند و سری 8 را به نوعی جایگزین این مدل ها کند. گرچه این تصمیم هنوز قطعی نشده و بی ام و هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته است.

مدل کانورتیبل نیز شکار شده است که خبر از استفاده از سقف پارچه ای به جای سقف فلزی برای کاهش وزن می دهد.

با توجه به عکس های منتشر شده از نسخه نهایی بی ام و سری 8 جلو پنجره با گوشه های تیز و طراحی متفاوت سپر عقب و همینطور چراغ های جدید از مهم ترین تغییرات به نسبت بی ام و سری 7 هستند. در داخل اتاق نیز با تغییرات نسبتا محسوسی در مقایسه با سری 7 مواجه هستیم.

در هر صورت باید دید که بی ام و دقیقا چه زمانی از مدل کوپه و کانورتیبل این خودرو رونمایی می کند. به نظر می رسد که مدل کوپه در نمایشگاه ژنو و پاریس به صورت رسمی رونمایی شود و مدل کانورتیبل کمی دیرتر در معرض دید عموم قرار گیرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sahar
    sahar | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    اگه یه روزی میلیاردر شم که مطمنم نمیشم تسلا میخرم خیلی خوفه?

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    قشنگه

مطالب پیشنهادی