ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پلان؛ پیش به سوی غارهای کره ماه [تماشا کنید]

در عصری که همه رؤیای زندگی روی مریخ و حتی دورتر از آن را در سر می پرورانند، جالب است که هنوز نزدیک ترین همسایه مان یعنی کره ماه را هم به درستی نشناخته ایم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

در عصری که همه رؤیای زندگی روی مریخ و حتی دورتر از آن را در سر می پرورانند، جالب است که هنوز نزدیک ترین همسایه مان یعنی کره ماه را هم به درستی نشناخته ایم و فقط در سفرهایی پر رمز و راز و معماگونه توانسته ایم چند گام روی آن برداریم. اکثر دانشمندان معتقدند ایجاد یک ایستگاه دائمی روی این قمر طبیعی می تواند سنگ بنای سفرهای فضایی طولانی تر باشد، به همین دلیل اکثر مراکز اخترشناسی به دنبال یافتن محل سکونت روی ماه هستند.

یکی از عوارض طبیعی که احتمالاً در تمام اجرام کیهانی دیده می شود «دالان های گدازه» نام دارند. این دالان ها به خاطر سرد شدن لایه خارجی و جریان داشتن گدازه در لایه های داخلی به وجود آمده اند و در کره زمین هم به وفور یافت می شوند. اگر چنین دالان هایی در کره ماه هم وجود داشته باشند، می توانند محل سکونت بسیار خوبی برای انسان به شمار روند. در این مطلب از پلان به این دالان های گدازه می پردازیم و زندگی درون غارهای کره ماه را بررسی می کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی