ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی
تکنولوژی

احتمال استفاده از منیزیم در بدنه پرچمدارهای بعدی سامسونگ

با نزدیک شدن به زمان معرفی گلکسی S9 و S9 پلاس هر خبری که کوچکترین ارتباطی با این اسمارت فون ها داشته باشند به سرعت مورد توجه علاقمندان فناوری قرار می گیرند. تاکنون حجم عظیمی از اطلاعات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

با نزدیک شدن به زمان معرفی گلکسی S9 و S9 پلاس هر خبری که کوچکترین ارتباطی با این اسمارت فون ها داشته باشند به سرعت مورد توجه علاقمندان فناوری قرار می گیرند. تاکنون حجم عظیمی از اطلاعات منتسب به پرچمدارهای بعدی کمپانی کره ای منتشر شده و در آخرین مورد با جنس بدنه آنها مواجه هستیم.

اگر به یاد داشته باشید سامسونگ در ماه های گذشته از جدیدترین لپ تاپ های سری Notebook 9 رونمایی کرد که در بدنه آنها آلیاژی سبک و مقاوم از منیزیم و آلومینیوم به کار رفته بود.

این آلیاژ که Metal 12 نام دارد به صورت اختصاصی توسط کمپانی کره ای توسعه داده شده و حالا خبر رسیده که آنها به دنبال ثبت نشان تجاری آن در اروپا هستند.

اسنادی که سامسونگ برای ثبت این نشان ارائه کرده حاکی از احتمال استفاده از آلیاژ مذکور در پرچمدارهای آتی این کمپانی و ساعت هوشمند گلکسی  Gear S4 است. گلکسی نوتمنیزیم فلزی قلیایی خاکیست که حالتی شفاف و معمولا نقره ای رنگ دارد و نسبت به آلومینیوم که در حال حاضر در بدنه گجت ها به وفور استفاده می شود سبک تر و درعین حال مقاوم تر است.

چگالی این فلز  30 درصد کمتر از آلومینیوم کمتر و تنها 20 درصد چگالی آهن است و در واقع سبک‌ترین فلز با قابلیت تولید قطعات صنعتی می‌باشد. این ویژگی های خاص باعث شده از منیزیم که دوازدهمین عنصر از جدول تناوبی است به عنوان «فلز آینده» نام برده شود.منیزیمبا این حال به علت ویژگی های شیمیایی نسبت به آلومینیوم سرعت زنگ زدگی بالاتری دارد و به همین علت همراه با فلزات دیگر و به صورت آلیاژ به کار برده می شود.

سامسونگ که به پیاده سازی آزمایشی فناوری های جدید در مقیاس محدود علاقه خاصی دارد، پیش از این نمونه ای مفهومی از گلکسی S7 منیزیمی را توسعه داده بود اما آن را روانه بازار نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی موثق
    علی موثق | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    عالیه اینجوری دیگه هر موقع آتیش بگیره مثل فشفشه نور سفید خیره کننده ای هم داره???

مطالب پیشنهادی