ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این شرکت چینی به دنبال ساخت اولین موبایل 5G است

یکی از مدیران شرکت ZTE طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با عرضه‌ی سری جدید تلفن‌های هوشمند، اولین شرکتی باشد که موبایل 5G تولید می‌کند. البته برنامه‌ آینده کمپانی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

یکی از مدیران شرکت ZTE طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با عرضه‌ی سری جدید تلفن‌های هوشمند، اولین شرکتی باشد که موبایل 5G تولید می‌کند. البته برنامه‌ آینده کمپانی چینی تا حد زیادی به زمان برپایی شبکه نسل پنجم و عرضه چیپست های سازگار با آن وابسته خواهد بود.

اگرچه این مسئله تا حد زیادی به برپایی شبکه نسل پنجم توسط اپراتور‌های جهانی و عرضه چیپست های سازگار با آن وابسته است. این درحالیست که اپراتور‌های AT&T و Verizon اعلام کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۱۸ این سرویس را راه‌اندازی خواهند کرد و دیگر اپراتورهای معروف جهانی هم قصد دارند تا دو سال آینده از شبکه‌ی 5G استفاده‌ی تجاری کنند.

قدم دیگر مورد نیاز برای تولید تلفن‌های هوشمند این چنینی باید توسط کوالکام و شرکت‌های تولید پردازنده برداشته شود. اخیراً شایعاتی مبنی بر فعالیت کوالکام برای تولید چیپست هایی سازگار با 5G شنیده‌ می‌شود.

با این حال مشخص نیست که محصولات کدام شرکت، اولین موبایل 5G خواهد بود چرا که ZTE تنها شرکتی نیست که در این راه قدم گذاشته است، سامسونگ در حال همکاری با اپراتور Verizon  است که شبکه‌ی 5G را به خانه‌های ایالت کالیفرنیا بیاورد. از سوی دیگر اپل نیز به کمک اینتل در راه بررسی راهی است که آیفون‌های بعدی بتوانند از شبکه‌ 5G پشتیبانی کنند. حال باید دید کمپانی ZTE که قوی‌ترین تولید کننده‌ی موبایل در چین هم نیست می‌تواند در این رقابت از ابرشرکت‌هایی چون سامسونگ و اپل پیشی گیرد؟

لازم به ذکر است که قدم‌های اول همه‌گیر شدن این فناوری در جهان برداشته شده است تا آنجایی که در ایران، ایرانسل و همراه اول نیز سعی کرده‌اند با کمک شرکت‌های پیشروی خارجی، برپایی شبکه‌ی 5G را آزمایش کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sahar
    sahar | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    خخخخ زد تی ای گوشی های 4G کلی باگ داره حالا میخاد 5Gبزنه دقیقا مثله الجی شده موبایل های زمینیش زیاد تعریفی نیستن داره موبایل پرنده میزنه.

  • rahim kh11
    rahim kh11 | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    باز هم داستان همیگشی دیجیاتو و اپلیکیشن !

    • rahim kh11
      rahim kh11 | ۲۵ دی ۱۳۹۶

      همیشگی*

  • Qwert mghjk
    Qwert mghjk | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    شبکه 5G خیلی فوق العاده است در نمایشگاه CES سرعتش خیره کننده بود ?

مطالب پیشنهادی