ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حتی اگر ارزش بیت کوین نصف شود، چینی ها دست از استخراج آن برنمی دارند

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ استخراج ارز مجازی بیت کوین در چین همچنان پر سود است و حتی اگر ارزش آن به نصف کاهش یابد، باز هم استخراج کنندگان سود خواهند برد. بر اساس تحلیل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ استخراج ارز مجازی بیت کوین در چین همچنان پر سود است و حتی اگر ارزش آن به نصف کاهش یابد، باز هم استخراج کنندگان سود خواهند برد.

بر اساس تحلیل ها حتی در بیشترین میزان تعرفه برق در این کشور نیز اگر ارزش بیت کوین بالای 6925 دلار باشد، باز هم معدن کاوان این ارز مجازی که نیاز به مصرف برق بسیار بالایی را می طلبد، به سود دهی خواهند رسید. البته اکنون ارزش ارز مذکور فاصله زیادی با این رقم دارد و در زمان نگارش این مطلب با مبلغ 13707 دلار مبادله می شود.

تعرفه برق و استخراج بیت کوین در چین
قیمت برق در چین اکنون با تخیفیف برابر 0.03 دلار به ازای هر کیلو وات ساعت است. این قیمت برای نرخ عادی سراسری برابر 0.06 دلار و برای کارخانه ها 0.13 دلار به ازای هر کیلو وات ساعت است.بدین ترتیب حتی با نرخ بالاتر کارخانه ای برق، استخراج کنندگان بیت کوین با ارزش 6925 دلاری این ارز نیز به سود دهی خواهند رسید. در صورتی که استخراج با نرخ سراسری یا نرخ تخفیف دار برق صورت گیرد سود دهی حتی با میزان ارزش پایین تر بیت کوین نیز حاصل می شود.

افزایش 1400 درصدی ارزش بیت کوین در سال گذشته میلادی موجب شد افراد بیشتری به سوی استخراج آن روی آورند و بدین ترتیب مصرف برق به میزان زیادی افزایش یابد. از آنجایی که چین به تنهایی در حدود 75 درصد از استخراج بیت کوین جهان را به خود اختصاص داده افزایش مصرف برق ناشی از استخراج در این کشور بیش از بقیه کشورها اتفاق افتاده است.

میزان مصرف برق ناشی از استخراج بیت کوین تا انتهای سال 2017 به میزان 20.5 ترا وات ساعت (معادل 20.5 میلیارد کیلو وات ساعت) رسیده. این میزان برابر با یک دهم تمام برق مصرفی مورد نیاز کشور آفریقای جنوبی است. میزان این برق مصرفی در چین برابر 15.4 تراوات ساعت بوده که البته تنها 0.2 درصد از تمام برق تولید شده توسط چین در یک سال را شامل می شود ولی با این حال نگرانی دولت این کشور را در پی داشته است.

بیت کوین چیست

برای جلوگیری از مصرف بسیار بالای استخراج بیت کوین در چین، مقامات این کشور قصد دارند میزان مصرف برق توسط استخراج کنندگان را محدود نمایند. همچنین بر اساس گزارش ها برخی از شرکت ها توانسته اند با استفاده از نرخ برق مشمول تخفیف 0.03 دلاری به ازای هر کیلو وات ساعت، به استخراج بپردازند. این کمپانی ها حتی با کاهش ارزش بیت کوین به 3869 دلار نیز به سود دست خواهند یافت.

در هر حال باید دید آیا محدودیت هایی که دولت چین برای مصرف بیش از اندازه استخراج بیت کوین فراهم می آورد، می تواند استخراج کنندگان را به مناطق دیگری که تعرفه برق ارزان تری دارند، راهی کند، یا همچنان استخراج ها با سود کمتر در مناطق قبلی ادامه خواهند یافت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • زروان
    زروان | ۲۶ دی ۱۳۹۶

    سود استخراج روز به روز کمتر میشه به زودی استخراج با مشکل روبرو میشه استخراج از صرفه اقتصادی خارج شده دیگه هم متمرکز نیست
    خیلی از استخراج کننده ها دچار ضرر میشن حتی چینیای خالی بند

  • 123456
    123456 | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    پخ خخخخخخ

مطالب پیشنهادی