ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی برخی از نمونه های ویژه گنجینه پتنت های آمازون

آمازون درخواست ثبت حدود 500 پتنت را ارائه داده که البته پروسه ثبت آنها همچنان ادامه دارد. علی رغم آنکه ممکن است بسیاری از این موارد هیچگاه توسط این کمپانی استفاده نشوند، در بین آنها ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

آمازون درخواست ثبت حدود 500 پتنت را ارائه داده که البته پروسه ثبت آنها همچنان ادامه دارد. علی رغم آنکه ممکن است بسیاری از این موارد هیچگاه توسط این کمپانی استفاده نشوند، در بین آنها مواردی به چشم می خورد که جالب و البته برخی از آنها در حوزه فعالیت این کمپانی عجیب هستند. در ادامه تعدادی از آنها را بررسی می کنیم.

تعدادی از این پتنت ها توسط کمپانی «MCAM» که به تحلیل حقوق مالکیت فکری متعلق به شرکت ها می پردازد بررسی شده است.

آینه مبتنی بر واقعیت افزوده

یکی از این موارد آینه مبتنی بر واقعیت افزوده ای است که به کاربر امکان پوشیدن مجازی لباس ها را می دهد. به این نحو که فرد با ایستادن مقابل آینه، حتی از خانه خود می تواند به لطف دوربین ها، آینه ها، پروژکتورها و سیستم های نور پردازی ویژه تصاویری از خود را در حالی که لباس مورد نظر را به طور مجازی پوشیده مشاهده کند.

سیستمی برای تشخیص هک شدن خودروی خودران

پتنت دیگر که در خواست ثبت آن در ماه دسامبر سال 2017 (آذر تا دی ماه سال جاری) ارائه شده به سیستمی برای تشخیص هک شدن خودروهای خودران اشاره می کند. این پتنت از لحاظ اینکه آمازون به طور رسمی خبری در خصوص قصد خود برای ارائه خودروری خودران اعلام نکرده، عجیب به نظر می رسد. شاید کمپانی هایی از جمله اوبر و تسلا که در زمینه توسعه خودروهای خودران فعالیت می کنند، باید بیشتر آمازون را در این زمینه جدی بگیرند.

فناوری حفاظت از حریم شخصی در ویدیو کنفرانس ها

پتنت دیگر که آن هم در زمانی مشابه با نمونه قبلی ثبت شده، اشاره به یک فناوری ویدیویی برای بلندگوهای هوشمند اکو این کمپانی دارد که به واسطه آن کاربر می تواند در کنفرانس های ویدیویی تصویر خود را به منظور حفاظت از حریم شخصی شطرنجی یا تار کند.

پتنت های آمازون تا چه حد جدی هستند؟

علی رغم اینکه ممکن است بسیاری از پتنت های کمپانی ها هیچگاه به مرحله اجرا نرسند، ولی به ادعای کارشناسان، آمازون به موفقیت های قابل توجهی در زمینه توسعه و حفاظت از پتنت های خود دست یافته است.

به عنوان نمونه می توان به پتنتی اشاره کرد که در سال 1999 گواهی آن برای این کمپانی صادر شده بود که امکان خرید با یک کلیک، بدون نیاز به وارد کردن چندین باره اطلاعات پرداخت یا ارسال را فراهم می کرد. البته این پتنت سال گذشته میلادی پس از نزدیک به 20 سال منقضی شد، ولی در این مدت مزیت رقابتی ویژه ای را برای آمازون به همراه آورد.

در حال حاضر آمازون بیش از 6100 پتنت ثبت شده در سراسر دنیا را در اختیار دارد. البته به عقیده کارشناسان، این تعداد اهمیت چندانی ندارد، بلکه مسئله مهم کیفیت پتنت هایی است که این کمپانی در سراسر جهان به ثبت رسانده. این مسئله موجب می شود آمازون برتری خود در بسیاری از زمینه های رقابتی را همچنان حفظ نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی