ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مجید صدری
تکنولوژی

تودیع و معارفه مدیرعامل مخابرات و همراه اول؛ مدیران جدید به دنبال چه هستند؟

مراسم تودیع و معارفه مدیران شرکت مخابرات ایران و همراه اول امروز در سالن‌ همایش‌های صداوسیما برگزار شد. در این مراسم مدیران عامل سابق مخابرات و همراه اول به تشریح دستاوردهای خود در زمان مدیریت‌شان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۶

مراسم تودیع و معارفه مدیران شرکت مخابرات ایران و همراه اول امروز در سالن‌ همایش‌های صداوسیما برگزار شد. در این مراسم مدیران عامل سابق مخابرات و همراه اول به تشریح دستاوردهای خود در زمان مدیریت‌شان پرداختند و از سوی دیگر، مدیران عامل جدید نیز گوشه‌ای از برنامه‌های خود برای آینده همراه اول و مخابرات را بیان کردند.

«وحید صدوقی»، مدیرعامل سابق همراه اول که از سال ۸۵ و به مدت ۱۲ سال سکان هدایت اولین اپراتور موبایل ایران را بر عهده داشت آمارهای مربوط به پیشرفت این اپراتور در سطح کشور را ارائه کرد و عنوان نمود در سال ۸۴، همراه اول تنها ۶۵۰۰ سایت موبایل در سراسر کشور داشته است اما امروز ۶۰۶۰۰ سایت نسل ۲.۵، ۲.۷۵، ۳.۹ و ۴.۵ در ایران فعال هستند.

به گفته صدوقی، توسعه سایت‌های موبایل این اپراتور در کشور رشد ۹.۳ برابری را تجربه کرده است و اینک ۱۰۰ درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاها از نسل دوم شبکه بهره می‌برند در حالی که ۹۹ درصد شهرها از فناوری 3.9G و 4.5G برخوردارند.

صدوقی به انحصار رایتل در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ و تمدید این انحصار تا سال ۹۳ اشاره‌ای کرد و خبر داد که پس از پایان این انحصار، همراه اول برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد تا عقب‌ماندگی‌ها را پایان دهد: «از شهریور ۹۵ تا آبان امسال، همراه اول فاز ۷ را اجرا کرد که در آن ۳۹ هزار سایت راه‌اندازی شد. رکوردهایی را در سطح جهانی شکستیم. در هفته ۲۰۰۰ سایت‌ راه‌اندازی کردیم. اگر این اتفاقات نمی‌افتاد امروز همراه اول رهبری بازار موبایل را در ایران نداشت.»

وحید صدوقی
وحید صدوقی، مدیرعامل سابق همراه اول. او از ابتدای سال ۸۵ تا کنون مدیرعامل همراه اول بوده است.

مدیرعامل سابق همراه اول به درآمدهای این اپراتور هم اشاره کرد و خبر داد درآمد عملیاتی از سال ۸۴ تا ۹۵ ۱۱ برابر شده و ارزش بازار همراه اول در این بازه زمانی ۳۰ برابر افزایش داشته است.

حمید فرهنگ
حمید فرهنگ، مدیرعامل جدید همراه اول

اما مدیرعامل جدید همراه اول، «حمید فرهنگ» است که ۴۰ سال سن دارد و برای کمتر از دو سال، و در دوره انحصار فناوری 3G برای رایتل، مدیرعامل همین اپراتور بوده است. او در این مراسم عنوان کرد که رویکرد بعدی همراه اول، تحول دیجیتالی خواهد بود:

«ما در آینده سرویس‌دهنده صرف نخواهیم بود و تصمیم نداریم دیتا را خام فروشی کنیم. می‌خواهیم سرویس‌های دیجیتالی توسعه دهیم. پلتفرم‌هایی را ایجاد خواهیم کرد و امیدواریم شرکت‌های خصوصی و استارتاپ‌ها بتوانند از آنها استفاده کنند.»

«مجید صدری»، مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم از اولویت‌های خود برای آینده این شرکت داد. صدری در مخابرات ایران جایگزین رسول سراییان می‌شود که ۲۰ ماه در سمت مدیرعامل حضور داشت. صدری یکی از اولویت‌ها برای مخابرات را آموزش نیروی انسانی دانست و خبر داد که این شرکت باید تحولاتی در راستای مشتری‌مداری داشته باشد.

مجید صدری
مجید صدری، مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران

صدری که در کارنامه خود مدیرعاملی شرکت «صبانت» را هم دارد، از تعامل با شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت گفت: «باید راه را برای این شرکت‌ها باز کنیم و موانع را برداریم. ما نباید در شرکت مخابرات ایران، دیگران را به عنوان رقیب ببینیم. این شرکت‌ها می‌توانند به ما در کارهای اجرایی کمک کنند.»

مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران پس از این مراسم در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر نوع تعامل با شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت به دیجیاتو گفت: «اکنون در حال برنامه‌ریزی کلیات هستیم اما این تعامل باید دوطرفه باشد. باید با این شرکت‌ها جلساتی داشته باشیم و برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهیم.»

شرکت مخابرات ایران اکنون بزرگ‌ترین اپراتور عرضه کننده اینترنت ثابت در کشور است و بعید به نظر می‌رسد که بخواهد این مقام را از دست بدهد. باید دید استراتژی صدری که خود پیشتر مدیرعامل یکی از شرکت‌های خصوصی حوزه عرضه اینترنت ثابت بوده، باعث رقم زدن چه اتفاقاتی در این حوزه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • pouya20
    pouya20 | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    جالبه. این شرکتها خصوصی هستند ولی وزیر جدید که میاد مدیرانشون رو عوض میکنه! معلومه که مدیر جدید هم انگیزه ای نداره چون با تغییرات بعدی چه کارش خوب باشه و چه بد باید بره!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی