ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجمن مصرف‌کنندگان چین از اپل به خاطر کاهش سرعت آیفون توضیح خواست

اخیراً کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی به مسئله‌‌ی پر سر و صدایی تبدیل شده و به نوعی اعتماد طرفداران اپل را سلب کرده است. با اینکه این شرکت پس از اعتراف به همین مطلب، رسماً از کاربرانش ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

اخیراً کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی به مسئله‌‌ی پر سر و صدایی تبدیل شده و به نوعی اعتماد طرفداران اپل را سلب کرده است. با اینکه این شرکت پس از اعتراف به همین مطلب، رسماً از کاربرانش عذرخواهی نمود اما ماجرا بالا گرفت و چندین شکایت از این برند در دادگاه‌های کشور‌هایمختلف ثبت شد تا آنجا که به تخمین کارشناسان، اپل مجبور به پرداخت غرامتی ۱۱.۵ میلیارد دلاری خواهد شد. حالا انجمن مصرف‌کنندگان چین نیز به جمع شکایت کنندگان پیوسته و ۴ روز به شرکت کوپرتینویی مهلت داده تا در این مورد توضیحات خود را ارائه دهد.

اپل حتی سعی کرد هزینه تعویض باتری آیفون‌ها را کاهش داده تا ناراحتی کاربرانش را کم کرده و از شکایت آنها جلوگیری کند. با این حال شرکت یاد شده هنوز دست و پنجه نرم ‌کردن با عواقب کاهش سرعت آیفون‌هایش است.

انجمن مصرف‌کنندگان چین، آخرین گروهیست که به طور رسمی از اپل شکایت کرده چراکه پیش از درگیر شدن چینی‌ها در این مهم، مسئولان کشور‌های آمریکا، فرانسه و برزیل نیز با این شرکت تماس گرفته بودند. علاوه بر این ۳۰ شکایت رسمی نیز علیه اپل به دادگاه‌های جهان فرستاده شده است.

دیروز انجمن مصرف کنندگان شانگهای طی اعتراضی رسمی‌ از شرکت کوپرتینوئی، توضیح بیشتری خواسته و به این شرکت تا جمعه مهلت پاسخ داده است. لازم به ذکر است که این انجمن، سازمانی دولتی نیست اما مورد تایید مقامات مسئول دولت چین است.

این انجمن به طور رسمی از اپل پرسیده که برنامه بعدی‌اش برای رفع مشکل کاهش سرعت آیفون‌ها چیست. البته اپل زمانی که رسما به طور عمومی از کاربرانش عذرخواهی نمود، سوال مورد نظر را پاسخ داده است و به نظر میٰ رسد این گلایه‌ دلایل دیگری داشته باشد.

درخواست انجمن مصرف‌کنندگان شانگهای به علت بازخورد کاربران چینی  بوده است. به گزارش این انجمن، ۲۶۱۵ نامه شکایت از عملکرد محصولات اپل به این نهاد فرستاده شده است که نسبت به رقم مشابه در سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A.M.
    A.M. | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    اپل برای بروز شدن iOS همه گوشی هایش، چه قدیمی و چه جدید آپدیت میده ولی بقیه شرکتها برای سیستم عامل شان این کار رو نمی کنند.
    آپدیت ندادن، امنیت کاربران را به خطر می اندازد یک نفر از این شکایت کند.

مطالب پیشنهادی