ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رونمایی از مودم 5G سامسونگ در CES 2018
تکنولوژی

سامسونگ در CES 2018 پشت درهای بسته از مودم اگزینوس 5G رونمایی کرده است

در حالی که برخی از خبرها به این موضوع اشاره می کنند که سامسونگ در رویداد CES 2018 پشت درهای بسته برای برخی از افراد از تلفن هوشمند تا شوی گلکسی اکس رونمایی کرده، همچنین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۲۷

در حالی که برخی از خبرها به این موضوع اشاره می کنند که سامسونگ در رویداد CES 2018 پشت درهای بسته برای برخی از افراد از تلفن هوشمند تا شوی گلکسی اکس رونمایی کرده، همچنین خبرها حکایت از رونمایی این کمپانی از نمونه اولیه ای از مودم اگزینوس 5G دارند.

بر اساس گزارش ها قرار است مودم 5G مذکور به طور رسمی در سال جاری میلادی معرفی شود. همچنین انتظار می رود این کمپانی در نیمه دوم سال جاری میلادی نمونه های اولیه این مودم را برای بخش کسب و کار سامسونگ الکترونیکز ارسال کند. سامسونگ همچنین با همکاری اپراتورهای مخابراتی این مودم ها را آزمایش خواهد کرد.

مودم اگزینوس 5G از هر دو باند فرکانسی زیر 6 گیگاهرتز و نیز فرکانس های بالا به نام موج های میلیمتری (mmWAVEs) با فرکانس 28 و 39 گیگاهرتز پشتیبانی می کند.این مودم همچنین با فناوری های قدیمی تر 3G، 2G و نیز 4G سازگار است. این مودم می تواند حداکثر سرعت دانلود 5 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد. بدین ترتیب در حدود 5 برابر سریع تر از پرسرعت ترین مودم 4G فعلی خواهد بود.

کمپانی کره ای قصد دارد اولین موبایل های بهره مند از  این چیپست را در سال 2019 به بازار عرضه کند؛ زمانی که در برخی از مناطق تجهیزات مخابراتی مورد نیاز برای این فناوری نصب شده باشند. البته در نهایت پیش بینی می شود در نیمه دوم سال 2021 تا سال 2022 سامسونگ به صورت عمده وارد بازار تلفن های هوشمند مبتنی بر این مودم شود.

کوالکام در مهر ماه سال جاری خبر از نخستین آزمایش موفق برقراری ارتباط 5G روی یک دستگاه تلفن هوشمند داده بود که روی مودم X50 انجام شده بود. از آنجایی که ایرانسل نیز در زمینه آزمایش فناوری مخابراتی 5G مصمم است، انتظار می رود موبایل های بهره مند از این مودم ها، پس از عرضه به بازارهای جهانی در ایران نیز قابل استفاده باشند.

در نهایت پس از عرضه چیپست های دارای مودم اگزینوس 5G سامسونگ به بازار، انتظار می رود حکمرانی کوالکام بر بازار این مودم ها پایان یابد. البته باید اشاره کنیم که اینتل نیز به سرعت در حال تعقیب کوالکام در زمینه مودم های 5G است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی