ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین قصد دارد با لیرز‌های بزرگ زباله‌های فضایی را نابود کند

دانشمندان چینی قصد دارند با استفاده از لیزر، مدار زمین را از زباله‌های فضایی و ماهواره‌های قدیمی پاکسازی کنند. اخیراً مقاله‌ای با موضوع امکان استفاده از ایستگاه‌های لیرز فضایی جهت از بین بردن اجرام معلق ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

دانشمندان چینی قصد دارند با استفاده از لیزر، مدار زمین را از زباله‌های فضایی و ماهواره‌های قدیمی پاکسازی کنند.

اخیراً مقاله‌ای با موضوع امکان استفاده از ایستگاه‌های لیرز فضایی جهت از بین بردن اجرام معلق در فضا توسط دانشگاه مهندسی نیروی هوایی چین منتشر شده است. منبع یادشده این مطلب را توضیح می‌دهد که لیزر‌های فضایی چگونه می‌توانند زباله‌های فضایی را به قطعات کوچکتر و بدون ضررتری تقسیم کنند.

زباله‌های فضایی

گفتنیست زباله‌های فضایی اکنون به مشکلی اساسی برای آژانس‌های فضایی تبدیل شده‌اند چرا که هر لجظه امکان دارد با ایستگاه‌ها و فضاپیما‌های مختلف برخورد کنند. حتی ناسا و آژانس‌های فضایی گوناگون تاکنون چندین روش برای تخلیه مدار زمین امتحان کرده اند.

از روش‌های دیگری که تا به حال برای از بین بردن زباله‌های فضایی امتحان شده می‌توان به تور‌ی‌های عظیم برای جمع آوری و آهنربا‌ جهت کشیدن زباله‌ها به خارج از مدار زمین اشاره نمود.

زباله‌های فضایی

محققان چینی استفاده از ایستگاه لیزر را در آزمایشگاه شبیه سازی کردند و متوجه شده‌اند که این متد می‌تواند روش مناسبی برای پاکسازی مدار زمین باشد.

بر اساس قسمتی از این تحقیق، پروسه‌ی شبیه‌سازی اصول اولیه راه‌اندازی ایستگاه‌های لیزر فضایی را فراهم آورده و موارد مورد نیاز را برای تیم تحقیقاتی مشخص کرده است.

بنابر گزارش لاکهید مارتین که از غول های صنعت هوا و فضای آمریکا محسوب می شود، در سال ۲۰۱۴ اجرام معلق در فضا روزانه ۲۰۰ تهدید خطرناک برای ماهوراه‌های حاضر در مدار زمین به وجود می‌آورند.

زباله‌های فضایی

در این میان بزرگترین کشور دنیا، یکی از دولت‌هایی است که زباله‌های فضایی بسیاری تولید کرده است. چین در سال ۲۰۰۷ برای انهدام یک ماهواره از رده خارج خود از یک موشک استفاده کرد که برخوردش با آن ماهواره بیش ار ۳۰۰۰ قطعه زائد در مدار زمین رها کرده است. مساله یاد شده موجب گشته که این کشور تصمیم بگیرد هرچه سریعتر راه‌حلی عملی برای این مشکل یافته و آن را برطرف سازد.

از طرف دیگر دولت‌های جهان نگرانند که تحقیقات اخیر چین درباره‌ی لیزر‌های فضایی، بیشتر اقدامی برای برهم زدن تعادل قدرت در جهان بوده و ربطی به از بین بردن اجرام معلق در فضا نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    به نام علم به کام جنگ

  • erfun
    erfun | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    هدف کی آخه هدف اونکه مقاله نوشته یا هدف دولت چین ؟ انگار مقالات علمی رو رییس جمهور یا وزیر جنگ کشورا مینویسن...

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    مطمئنا یکی دیگه از اهدافش نابود کردن ماهواره های دشمن در زمان جنگه.

مطالب پیشنهادی