ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پشت پرده ماجرای قطع تولید احتمالی تندر 90 و ساندرو چیست؟

روز گذشته نشستی خبری در شرکت رنو پارس با هدف بررسی دستاورد های سال 2017 این شرکت در ایران برگزار شد که به بیان نکاتی نظیر افزایش 48 درصدی میزان تولید و ثبت رکورد تولید ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۳

روز گذشته نشستی خبری در شرکت رنو پارس با هدف بررسی دستاورد های سال 2017 این شرکت در ایران برگزار شد که به بیان نکاتی نظیر افزایش 48 درصدی میزان تولید و ثبت رکورد تولید 160 هزار دستگاهی رنو در ایران و برنامه ریزی برای دست یابی به رقم 300 هزار دستگاه ظرف سال های آینده مربوط می شد.

در خلال این جلسه مسائلی پیرامون استانداردهای 85 گانه اجباری صنعت خودرو برای سال 1398 نیز مطرح شد و رامتین اسماعیلی، مدیر عامل رنو پارس در این خصوص توضیح داد که با توجه به همگام شدن این استاندارد ها با استاندارد های روز اروپا، تقریبا هیچ یک از خودروهای فعلی تولید داخل شانسی برای پاس کردن آن ها را ندارند و این موضوع شامل حال تندر 90 و ساندرو نیز می شود.

رنو تندر 90

بنابراین خودروسازانی نظیر رنو ناچارند در صورت عدم تغییر استانداردهای مذکور، با قطع تولید مدل های فعلی، خودروهای جایگزینی را با پلت فرم های جدید تر عرضه کنند.

با این وجود اما سخنگوی انجمن خودروسازان اخیرا از بیکاری گسترده در صنعت خودروسازی و قطعه سازی و افزایش قیمت خودروهای جایگزین نسبت به خودروهای فعلی در صورت اجرای این استانداردهای 85 گانه سخن گفته است و با توجه به این شرایط و رایزنی هایی که بین خودروسازان و سازمان استاندارد آغاز شده، بسیار بعید به نظر می رسد که خودروسازان در نهایت ناچار شوند تا محصولاتی با کیفیتی نظیر تندر 90 و ساندرو را از خط تولید خارج کنند.

احمد نعمت بخش سخنگوی انجمن خودروسازان و قطعه سازان

مسلما با توجه به سرمایه گذاری ایران خودرو برای تولید خانواده خودروهای دنا، این سری نیز علیرغم برخورداری از پلت فرم قدیمی از تیغ تیز استانداردهای تازه فرار خواهند کرد و در مجموع احتمالا در نهایت با تعدیل استانداردهای مذکور، تعداد زیادی از خودروهای فعلی حتی علیرغم قدمت تولید به حیات خود ادامه خواهند داد.

از این رو می توان اخبار مطرح شده در خبرگزاری ها را اغراق آمیز و ناشی از برداشت اشتباه خبرنگاران عنوان کرد و اطمینان داد که فعلا هیچ قطعیتی در مورد عدم تولید خودروهای داخلی به خصوص تندر 90 و ساندرو وجود ندارد.

در ادامه نشست خبری رنو پارس، رامتین اسماعیلی از نقش بزرگ شرکت متبوع خود در زمینه پرورش استعدادها ایرانی در خطوط تولید بین المللی رنو سخن گفت که باعث ارتقاء توان مهندسی ایرانیان در صنعت خودروسازی می شود.

رنو ساندرو

همچنین به گفته ایشان، پتانسیل بالای کشورمان در خصوص تولید انبوه خودرو با قیمت مناسب نیز یکی از نکاتی است که باعث شده رنو علیرغم تمام پیچیدگی کار در ایران، کشورمان را به عنوان محلی برای سرمایه گذاری بلند مدت خود انتخاب کند.

در نهایت اینکه بررسی های برای تولید محصولات آتی این شرکت از جمله کوئید در بازار ایران ادامه دارد و تولید این خودرو با استاندارد های ایمنی روز (مطابق با نسخه برزیل) و قیمت رقابتی، قطعا چالش بزرگی خواهد بود که مهندسان رنو و رنو پارس مشغول کار بر روی آن هستند.

مدیرعامل رنو پارس همچنین در این نشست با تاکید بر صادرات 5500 دستگاهی محصولات این شرکت قبل از اجرای تحریم ها، عنوان کرد که برنامه های رنو پارس برای صادرات خودرو مجددا فعال شده و به همین منظور ظرف سال 2017 بازارسنجی هایی در کشورهای منطقه انجام شده است.

براین اساس رنو پارس قصد دارد علاوه بر صادرات خودرو، امکان صادرات قطعات خودرو به سایر کشورهای منطقه و صادرات محصولات پتروشیمی را در دستور کار خود قرار دهد چرا که با توجه به شرایط ایران، قطعه سازان و صنایع پتروشیمی کشورمان در این زمینه ها دارای مزیت رقابتی هستند.

ایران هم اکنون پس از فرانسه و برزیل، سومین بازار در حال رشد و مهم برای رنو تلقی می شود و از این رو این شرکت قصد دارد تا برنامه های خود را برای مونتاژ خودروهای جدید و افزایش کیفیت خدمات پس از فروش با فعالیت کارخانه مستقل و ایجاد مراکز خدماتی در کشور دنبال کند که این مهم نیز در همکاری مشترک بین رنو و ایدرو در حال انجام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • asasoal
    asasoal | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    جمله تاریخی جمشید آرین: چرا ما می توانیم اما قرار نیست بتوانیم !

  • سامان
    سامان | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    اقا زیر میزی سازمان استانداردو سر وقت بدید و متناسب با تورم ، پیکان هم برات میزازن تولید کنید خودروسازان گل من

  • ali
    ali | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    شانس بیاریم بعدا نگن شما باید درشکه سوار بشین اینا امنیت ندارن چون میتونن تا۱۲۰ کیلومتر برن بالا????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی