ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتوبوس های حامل کارمندان اپل و گوگل مورد حملات زنجیره ای قرار گرفتند

به تازگی برخی از اتوبوس های حامل کارمندان اپل و گوگل مورد حمله قرار گرفته اند و این موضوع، گشت بزرگراه کالیفرنیا و اپل را به همکاری با یکدیگر برای شناسایی عاملان حمله واداشته است. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

به تازگی برخی از اتوبوس های حامل کارمندان اپل و گوگل مورد حمله قرار گرفته اند و این موضوع، گشت بزرگراه کالیفرنیا و اپل را به همکاری با یکدیگر برای شناسایی عاملان حمله واداشته است. کارمندانی که در روز شانزدهم ژانویه مشغول حرکت به سمت محل کار یا بازگشت به منزل بوده اند، با حمله به اتوبوس های خود مواجه شدند که به شکستن پنجره های این وسایل نقلیه منجر گشت.

این حوادث، صبح و بعد از ظهر روز شانزدهم ژانویه و در هر دو مسیر اتوبان 280 صورت گرفته که دو شهر وودساید و کوپرتینو (جایی که مقر اپل در آن واقع شده) را به یکدیگر متصل می کند. گزارش خبرگزاری های محلی نشان می دهد که حداقل 5 اتوبوس مورد حمله قرار گرفته اند؛ چهار اتوبوس که حامل کارمندان اپل بوده اند و یک اتوبوس که حامل کارمندان گوگل بوده.

شیشه شکسته یکی از اتوبوس های اپل

به عنوان توضیح باید گفت که کمپانی اپل، از مدت ها پیش اتوبوس هایی را به رایگان برای کارمندان خود تدارک دیده که مسیری یک ساعته را از سان فرانسیسکو یا دفتر سیلیکون ولی طی می کنند. این اتوبوس ها تنها در اختیار کارمندان قرار دارند و برای مدت های طولانی، نمادی برای دو دستگی میان فعالان حوزه تکنولوژی و سایر مردم بوده اند. ناگفته نماند که هیچ یک از اتوبوس ها علامت گذاری نشده اند و برای همین مشخص نیست که آیا اپل به صورت خاص هدف این حملات بوده یا خیر.

بدون شک نیازی به اشاره نیست که چنین حملاتی می تواند بسیار خطرناک باشد. اگرچه تا به این لحظه در گزارش ها به هیچ مجروحی اشاره نشده، اما پرت شدن حواس راننده هنگام برخورد سنگ یا اشیای مشابه به اتومبیل، می تواند به تصادفی بزرگ یا چپ کردن وسیله نقلیه منجر شود. اپل در حال حاضر در ایمیلی به کارمندان خود اعلام کرده که برخی اتوبوس ها، مسیری متفاوت را در اتوبان 280 در پیش می گیرند و به همین خاطر، 30 الی 45 دقیقه به مدت زمان سفر آنها افزوده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • omid_end
    omid_end | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    از فرهنگ اروپایی ها خوشم میاد مثلا اگه اونجا داخل یه روز 100 نفر توسط پلیس به قتل و عام برسن و بالعکس نمیگن داعش بود و فتنه گر بود.

    • زیتانیکس
      زیتانیکس | ۲۹ دی ۱۳۹۶

      چون اروپایین

  • sina.z
    sina.z | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    کار شرکت glx بوده...

مطالب پیشنهادی