ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی چیپست اگزینوس 7872 سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ رسماً چیپست میان رده اگزینوس 7872 را رونمایی کرد

اوایل اردیبهشت ماه بود که کمپانی سامسونگ خبر از توسعه یک چیپست میان رده جدید تحت عنوان اگزینوس 7872 داد. حالا این شرکت به وعده خود عمل نموده و عضو جدید خانواده پردازنده های اگزینوس ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

اوایل اردیبهشت ماه بود که کمپانی سامسونگ خبر از توسعه یک چیپست میان رده جدید تحت عنوان اگزینوس 7872 داد. حالا این شرکت به وعده خود عمل نموده و عضو جدید خانواده پردازنده های اگزینوس سری 5 خود را روانه بازار کرد.

همان طور که پیش تر اعلام شده بود چیپست شش هسته ای مورد بحث بر مبنای معماری ۱۴ نانومتری تولید شده و متشکل از ۲ هسته قدرتمندتر مدل کورتکس A73 با کلاک ۲ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف سری کورتکس A53 با کلاک ۱.۶ گیگاهرتز است. در کنار این مجموعه نیز پردازشگر گرافیکی Mali-G71 جای گرفته تا خیال کاربران را از جهت توانمندی گرافیکی محصول جدید سامسونگ راحت کند.

سامسونگ مدعی است که چیپ مجتمع جدید اگزینوس 7872 نسبت به پردازنده نسل قبل خود در پردازش تک هسته ای دو برابر سریع تر است. ادعایی که باید نتیجه آن را در عمل مورد آزمایش قرار داد.

ویژگی برتر این چیپ مجتمع میان رده پشتیبانی آن از اسکنرهای عنبیه چشم است. قابلیتی که تا امروز در انحصار پرچمداران کمپانی کره ای بوده است. ضمن این که با این سخت افزار امکان ثبت ویدیو با کیفیت تمام اچ دی در نرخ فریم ۱۲۰ با پشتیبانی از «دامنه دینامیکی وسیع هوشمند» را برای گجت های میزبانش فراهم خواهد بود.

معرفی چیپست اگزینوس 7872 سامسونگ

البته اگزینوس 7872 بنا به موقعیتش در بازار محدودیت هایی را نیز شامل می شود. از جمله عدم پشتیبانی از ثبت ویدیوهای 4K، دوربین اصلی دوگانه و رزولوشن های فراتر از ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ یا +FullHD برای نمایشگر.

با این وجود چیپ مجتمع مذکور از مودم LTE نوع «Cat. 7 2CA» با قابلیت دانلود و آپلود ۳۰۰ و ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کرده و امکان استفاده از فناوری های ارتباطی وای فای دو بانده 802.11n و بلوتوث ۵ را برای سازندگان گجت ها فراهم می آورد.

در محصولات مجهز به اگزینوس 7872 سامسونگ می توان از حافظه های رم LPDDR3 و چیپ های حافظه eMMC 5.1 به همراه اسلات کارت های حافظه SD 3.0 بهره برد (کارت های حافظه UFS را شامل نمی شوند).

لازم به ذکر است که کمپانی سامسونگ چندی پیش از دو موبایل گلکسی A8 و  A8 پلاس با چیپست اگزینوس 7885 رونمایی کرد. چیپ شش هسته ای مذکور از ساختار ۲+۶ هسته ها و معماری ۱۴ نانومتری برخوردار بوده، اما از رزولوشن های بالاتر و سنسورهای بیشتری نسبت به محصول تازه معرفی شده پشتیبانی می کند.

موبایل Meizu M6s محصول کمپانی میزو نخستین محصولی خواهد بود که با چیپ مورد بحث روانه بازار می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • 123456
    123456 | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    مرسي از ري اكشن ها و اهميت دادنتون به مطالب بنده

  • omid_end
    omid_end | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    تو 1تا 6 هستی
    اما من کیم من همونم که با طبیعت قهره پره جمعیت شهرش آرزوی حیوونا اینکه بشر منقرض بشه تقریباََ نسلش، روی کره ای که پره نکتس جلوی چشما گندس کوچیک کن کپس یکم از کهکشان دورشی عمرا ببینیش اِ خورشید چی شد پس از این دنیا برم دیگه بر نمیگردم دو طرفه نیست بلیط من هرچی پیش میریم عمیق تر میشه آره خیلی پیچیدهست زیاده محبتم اما با خودم بدم.

  • omid_end
    omid_end | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    توی cpu فقط اسپاندراگون 845 و core i9 7940 و توی گرافیک فقط Gtx 1080 و آدرنو 630 و به زودی میبینیم چطور اسپاندراگون cpu اپل یعنی a11 رو محو میکنه

  • Hamid Nezafat
    Hamid Nezafat | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    ?#خبر


    ?پیام‌رسان آی‌گپ که ایرانی است ، یک میلیارد تومان جایزه برای هک کردن گذاشته بود ، پس از دو ساعت هک شد و خبر جایزه را از سایتش حذف کرد.

    • Mehran 123
      Mehran 123 | ۲۸ دی ۱۳۹۶

      تکذیب شد داداش خبر هم تو سایتش هست هنوز اول ببین بعد شایعه پخش کن

      • Hamid Nezafat
        Hamid Nezafat | ۲۸ دی ۱۳۹۶

        قصد شایعه پراکنی نداشتم...شنیدم خبرشو گفتم اینجا بزارم تا امسال شما که راجبش اطلاعی داشته باشین در اختیار بنده و بقیه دوستان قرار بدین.همین

  • 123456
    123456 | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    من اومدم!! حالا من كيم؟! من مأمور مخصوص حاكم بزرگ ميتي يوهول هستم...

مطالب پیشنهادی