ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آشنایی با ویژگی ها و مشخصات هیوندای سانتافه 2018

بیش از نیم دهه از عرضه نسل جدید هیوندای سانتافه در بازار جهانی می گذرد و سانتافه امروزه دیگر از محصولات کهنه کار در بین کراس اوور های رقیب خود محسوب می شود. هیوندای سانتافه ...

حسین ریاحی
نوشته شده توسط حسین ریاحی | ۲۸ دی ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

بیش از نیم دهه از عرضه نسل جدید هیوندای سانتافه در بازار جهانی می گذرد و سانتافه امروزه دیگر از محصولات کهنه کار در بین کراس اوور های رقیب خود محسوب می شود.

هیوندای سانتافه البته در بازار آمریکا کمی متفاوت تر از آنچه است که ما در بازار ایران و یا اروپا می بینیم  و دارای ابعاد کمی بزرگتری است. در حقیقت سانتافه ای که ما می شناسیم در آمریکا با نام سانتافه اسپرت عرضه می شود.

سانتافه ای که در بازار آمریکا است در مقایسه با سانتافه اسپرت دارای ۲۰ سانتی متر طول بیشتری است و فاصله محوری آن نیز تقریبا ۱۰ سانتی متر بیشتر است.

این ابعاد بزرگتر امکان نصب دو عدد صندلی را در ردیف سوم این خودرو فراهم کرده است. (سانتافه اسپرت در آمریکای شمالی تنها در مدل 5 نفره عرضه می شود)

هیوندای سانتافه

این خودرو در سه تیپ عرضه‌ می شود که تیپ پایه آن SE، تیپ میانی آن SE Ultimateو تیپ بالاتر آن لیمیتد Ultimate نام دارند. همگی این مدل ها به یک موتور V6 مجهز اند که 3.3 لیتر حجم داشته و می تواند 290 اسب بخار قدرت را تولید و با استفاده از گیربکس 6 دنده  اتوماتیک به چرخ های خودرو انتقال دهد.

سانتافه همچنین در حالت عادی به صورت محرک جلو عرضه می شود اما با پرداخت 1750 دلار می توان این خودرو را به صورت چهارچرخ محرک خریداری کرد. سانتافه در صورت برخوردار بودن از سیستم چهارچرخ محرک می تواند باری به وزن 2268 کیلوگرم را یدک کشی کند.

مدل پایه سانتافه یعنی تیپ SE دارای قیمت پایه 31 هزار و 800 دلاری است و به صورت استاندارد از امکاناتی همچون 7 عدد صندلی، تهویه مطبوع خودکار دوگانه، صندلی راننده با تنظیم برقی، نمایشگر لمسی 7 اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی برخوردار است.

هیوندای سانتافه

در صورتی که پکیج پریمیوم را به قیمت 3 هزار و 650 دلار برای سانتافه سفارش دهید امکانات اضافه ای همچون سیستم هشدار نقطه کور، رادار بین خطوط، استارت بدون کلید، تودوزی چرمی، گرمکن صندلی های جلو، صندوق عقب برقی و چراغ های مه شکن LED را دریافت خواهید کرد.

تیپ بعدی سانتافه یعنی مدل SE Ultimate هم به قیمت 39 هزار و 800 دلار به فروش می رسد و همه امکانات پکیج پریمیوم را به علاوه دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، گرمکن فرمان، صندلی های جلو مجهز به تهویه، نمایشگر 8 اینچی و رینگ های 19 اینچی دارد.

با پرداخت 2100 دلار نیز می توانید پکیج Tech را برای این مدل سفارش دهید که شامل کروز کنترل هوشمند فعال، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار خروج از خط، چراغ های اصلی HID هوشمند و ترمز پارک برقی می شود.

آخرین تیپ سانتافه نیز با نام Limited Ultimate دارای قیمت پایه 40 هزار و 500 دلاری است و اضافه بر تمام امکانات تیپ های قبلی امکانات بیشتری همچون حافظه صندلی راننده، سنسور پارک عقب و صندلی های عقب دو تایی که ظرفیت خودرو را از 7 نفر به 6 نفر کاهش می دهند مجهز است.

پکیج Tech برای این مدل نیز ارائه می شود و در صورت سفارش سیستم چهارچرخ محرک برای این مدل قیمت آن به 44 هزار و 350 دلار افزایش پیدا می کند.

هیوندای سانتافه

سانتافه 2018 چه تغییراتی کرده است؟

در مقایسه با سال قبل هیوندای اقدام به حذف تیپ لیمیتد کرده است و به این ترتیب برای سال 2018 سانتافه تنها یک تیپ میانی دارد. همچنین خریداران هیوندای از سرویس Blue Link به مدت 3 سال بهره مند خواهند شد که این سیستم امکان دسترسی به برنامه های سرویس خودرو از راه دور را نیز فراهم می کند.

نقاط قوت سانتافه

سانتافه سواری بسیار نرم و بی صدایی دار و این حس را به سرنشینان منتقل می کند که در حال حرکت روی ابر ها هستند و سواری خودرو حتی در مسیر های خاکی نیز همانند آسفالت مناسب و رضایت بخش است.

از نکات مثبت دیگر این خودرو سرعت پاسخگویی و عملکرد بسیار خوب صفحه نمایش لمسی است که روی تمامی مدل های سانتافه به صورت استاندارد وجود دارد.

مدل مورد بررسی ما دارای صفحه نمایش 8 اینچی بود اما قبلا نیز صفحه نمایش 7 اینچی را مورد بررسی قرار داده بودیم و هر دوی آن ها عملکرد خوبی دارند.

نقاط ضعف ساتنافه

گرچه کراس اوور ها هرگز توانایی های یک خودروی اسپرت را ندارند اما برخی از کراس اوور ها هستند که لذت رانندگی مناسبی را ارائه می کنند. متاسفانه باید بگوییم که سانتافه جزو این دسته از کراس اوور ها نیست و قرار گرفتن پشت فرمان آن لذت رانندگی چندانی به همراه ندارد.

فرمان سانتافه بیش از اندازه نرم است، حرکات بدنه‌ آن در پیچ ها زیاد است و در هنگام دور زدن نیز کم فرمانی قابل توجهی مشاهده می شود.

در بحث فضای داخلی نیز با تا کردن صندلی های ردیف دوم و سوم می توانید به فضای 2265 لیتری دست پیدا کند که در مقایسه با فولکس واگن اطلس 481 لیتر و در مقایسه با شورولت تراورس نیز 509 لیتر کم تر است.

دیگر نکته  منفی سانتافه به طراحی داشبورد بر می گردد که کلید های زیادی دارد و کمی نمای آن دیگر قدیمی شده است ضمن اینکه در کابین خودرو شاهد استفاده گسترده از پلاستیک خشک هستیم که حس خوبی را منتقل نمی کند.

مصرف سوخت نیز از دیگر مواردی است که نمی توان عملکرد سانتافه را در آن خیلی قابل قبول دانست. مدل پایه SE در شهر 13 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر مصرف می کند و در جاده نیز مصرف آن 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

دو مدل بالاتر سانتافه نیز در شهر 13.8 لیتر در هر 100 کیلومتر و در جاده 10 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می کنند. اعداد ذکر شده همگی متعلق به مدل محرک جلوی سانتافه هستند و اگر سیستم چهارچرخ محرک نیز روی خودرو موجود باشد مصرف سوخت آن بیشتر نیز خواهد شد.

برای مقایسه بد نیست بدانید که مدل دیفرانسیل جلوی مزدا CX-9 در هر 100 کیلومتر 8.4 لیتر را در جاده و 10.2 لیتر را در شهر مصرف می کند و نسخه چهارچرخ محرک آن نیز 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر را در شهر و 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر را در جاده مصرف می کند.

نتیجه گیری

در کل اگر بخواهیم هیوندای سانتافه را در یک کلام توصیف کنیم باید گفت سانتافه خودرویی راحت و با امکانات اما فاقد هیجان و لذت رانندگی است.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که هیوندای سانتافه های عرضه شده در ایران که حالا در حدود 300 میلیون تومان قیمت دارند به دلیل محدودیت قوانین وارداتی تنها با پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر به کشورمان عرضه می شوند و طبیعتا از نظر مشخصات دینامیکنی نسبت به مدل های V6 مورد پسند در بازار جهانی ضعیف تر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir nori
    amir nori | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    مدل معمولیش مگه تو دوزی چرم نداره که نوشتین مدل پریمیوم تو دوزی چرم داره!؟

  • keyhan_s
    keyhan_s | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    خرید ماشین خارجی توی ایران یه ریسک بزرگ هستش با این قیمتا سانتافه 4ماه پیش بود 195میلیون الان شده 270

مطالب پیشنهادی