ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Hyundai-Veloster_N-2019 (8)
خودرو

اصلاح مسیر؛ نسل جدید هیوندای ولستر رونمایی شد

سرانجام پس از چند تیزر و کلیپ مبهم، کمپانی کره ای هیوندای از نسل دوم ولستر در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد. این هاچ بک خاص اگر چه در ظاهر شباهت هایی با نسل اول ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

سرانجام پس از چند تیزر و کلیپ مبهم، کمپانی کره ای هیوندای از نسل دوم ولستر در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد. این هاچ بک خاص اگر چه در ظاهر شباهت هایی با نسل اول دارد، اما در عمل بهبودهای زیادی را تجربه کرده است.

هیوندای ولوستر جدید

Hyundai-Veloster-2019 (3)

همانند نسل نخست، ولستر دوم هم از همان اتاق عجیبی که یک درب در سمت راننده و دو درب در سمت شاگرد دارد، بهره می برد. اما در مقابل شکل چراغ ها، جلو پنجره و سپرها نیز نسبت به نسل قبل متحول شده و جذاب تر احساس می شوند.

Hyundai-Veloster-2019 (3)Hyundai-Veloster-2019 (3)

در داخل کابین، داشبورد نیز همانند بدنه طراحی غیر متقارنی دارد. نمایشگر ایستاده 7 یا 8 اینچی لمسی، فرمان سه شاخه با طراحی جذاب، شکل خاص اتصال کنسول به داشبورد، ترمز دستی اهرمی و بهره گیری از رنگ قرمز در برخی قسمت ها از جمله ویژگی های شاخص کابین ولستر 2019 به شمار می روند.

Hyundai-Veloster-2019 (3) Hyundai-Veloster-2019 (3)

در صندلی های عقب علی رغم بزرگ تر شدن ابعاد خودرو، باز هم به نظر می رسد که افراد قد بلند به دلیل قوس سقف با مشکل کمبود فضا روبرو خواهند بود.

Hyundai-Veloster-2019 (3)

لیست تجهیزات ایمنی فعال ولستر 2019 شامل مواردی مثل ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیق پذیر، کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، کنترل نقاط کور، چراغ های نوربالای خودکار و اخطار خواب آلودگی راننده می شود. در نسخه توربو چراغ های LED و رینگ های 18 اینچی نیز بصورت استاندارد ارایه می شوند.

Hyundai-Veloster-2019 (3) Hyundai-Veloster-2019 (3)

همانند نسل اول، ولستر دوم نیز در نسخه استاندارد و توربو تولید می شود. نسخه استاندارد همانند سابق از یک موتور 2 لیتری با 147 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. البته ناگفته نماند این اعداد نسبت به قبل به ترتیب 15 و 16 واحد افزایش پیدا کرده اند.

ولستر توربو نیز به موتور 1.6 لیتری با 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این موتورها در همکاری با یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفته سرعته دو کلاچه خودکار، چرخ های جلو را به حرکت در میاورند.

برای دستیابی به هندلینگی بهتر، هیوندای در محور عقب ولستر از بازوهای چند جناغی (مولتی لینک) که از مدل النترا اسپرت به امانت گرفته شده، استفاده کرده است.

اما در کنار ولستر استاندارد و توربو، هیوندای نسخه ارتقا یافته از این هاچ بک کوپه را با پسوند N در دیترویت معرفی کرده است. در زیر کاپوت این نسخه که همانند i30 N در پیست معروف نوربرگ رینگ توسعه یافته، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نصب شده؛ این موتور می تواند 275 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور بین دورهای 1,450 و 4,700 تولید کند.

Hyundai-Veloster_N-2019 Hyundai-Veloster_N-2019

برای انتقال نیروی تولیدی توسط این موتور به چرخ ها، یک گیربکس شش سرعته دستی در نظر گرفته شده؛ همچنین از کلاچ و همگام سازهای (synchronizer) بهتر در ولستر N استفاده شده است.

Hyundai-Veloster_N-2019 Hyundai-Veloster_N-2019

به گفته هیوندای این نسخه از ولستر به لطف تنظیم دقیق شاسی و سیستم تعلیق از هندلینگ بسیار مناسبی سود می برد. در حالت استاندارد این خودرو به دیسک های ترمز 13 اینچی، رینگ های 18 اینچی و لاستیک های میشلن Pilot SuperSports 225/40 مجهز می شود. با این حال، دیسک های ترمز 13.6 اینچی، رینگ های 19 اینچی و لاستیک های پیرلی P-Zeros 235/35 قابل انتخاب هستند.

Hyundai-Veloster_N-2019 Hyundai-Veloster_N-2019

ولستر مزین به نشان N از لحاظ ظاهری نیز تفاوت های زیادی با نسخه استاندارد و توربو دارد. از جمله این تفاوت ها می توان به رنگ آمیز خاص بدنه، ورودی های متقاوت هوا در سپر جلو، رکاب های جانبی جدید، اگزوزهای بزرگ تر، دیفیوزر عقب و اسپویلر بزرگ سقفی اشاره کرد.

Hyundai-Veloster_N-2019 Hyundai-Veloster_N-2019

در داخل کابین نیز صندلی های اسپرت و رد پای آبی رنگ نشان N در قسمت های مختلف از جمله تفاوت های ولستر تقویت شده با نسخه های استاندارد و توربو هستند.

Hyundai-Veloster_N-2019 Hyundai-Veloster_N-2019

تاکنون هیوندای اطلاعاتی درباه قیمت نهایی ولستر 2019 اطلاعاتی منتشر نکرده، اما به گفته مقامات این کمپانی کره ای بهای پرداختی در نسخه های مختلف کمتر از رقبای مستقیم خواهد بود. فولکس واگن گلف، هوندا سیویک و فورد فوکوس برخی از رقبای ولستر به شمار می روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MasoudZ
    MasoudZ | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    خیلی خوبه

  • H@m€D
    H@m€D | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    عجب ماشینی شده

  • sina.z
    sina.z | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    نسخه سری n خیلی جذاب تر هست مخصوصا داخل خودرو...

  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    چه خوشگله

مطالب پیشنهادی