ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

عبور یک شهاب سنگ از اتمسفر، آسمان میشیگان را روشن کرد [تماشا کنید]

اخیراً یک شهاب سنگ وارد اتمسفر زمین شده و پس از ورود به آسمان ایالت میشیگان، برای لحظه ای کوتاه شهر خاموش دیترویت را روشن کرد. سازمان زمین شناسی ایالات متحده تایید کرده که این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ دی ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

اخیراً یک شهاب سنگ وارد اتمسفر زمین شده و پس از ورود به آسمان ایالت میشیگان، برای لحظه ای کوتاه شهر خاموش دیترویت را روشن کرد. سازمان زمین شناسی ایالات متحده تایید کرده که این شهاب سنگ در فاصله 5 مایلی از شهر نیو هیون در میشیگان وارد اتمسفر زمین شده و پس از برخورد با زمین، زلزله ای 2 ریشتری در منطقه به همراه آورده است.

ویدیوهایی که در سراسر شبکه های اجتماعی منتشر شده اند، روشنایی کوتاه مدت این شهاب سنگ در آسمان و سپس برخورد با زمین را نمایش می دهند. افرادی که قادر به تماشای این رخداد از نزدیک بوده اند می گوید روشنایی لحظه آسمان، با صدای انفجاری مهیب پس از چند دقیقه همراه بوده است.

مقامات ناسا تایید کرده اند که این رویداد در ساعت 20:08 به وقت محلی به وقوع پیوسته است. این سازمان مشغول به جمع آوری اطلاعات بیشتری از این اتفاق است که به گفته آنها «رویدادی بزرگ» و نادر برای میشیگان به حساب می آید. بیل کوک از دفتر زیست بوم شهاب سنگ در آلاباما تخمین زده که این شهاب سنگ 1 یا 2 متر طول داشته و با وزنی بیشتر از 1 تُن، مسیری 64 هزار الی 80 هزار کیلومتری را پیموده تا به زمین برسد.

ناسا شهاب سنگ ها را سنگ هایی در فضا توصیف می کند که پس از ورود به اتمسفر یک سیاره، به سطح آن سقوط می کنند. نور بسیار روشنی که نیز در جریان این رخداد ساطع می شود، ناشی از اصطکاک سنگ با اتمسفر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mani Zand
    Mani Zand | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    برای منم مدتهاست ویدیو های آپارات روی لوپ تبلیغات اند...
    باید جداگانه روی سایت خودشون باز کنم...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی